Hvordan tetter (rottesikrer) man best denne gjennomføringen?
Den sitter i taket i en uinnredet kjeller, så det spiller mindre rolle hvordan det kommer til å se ut.
Grått rør og fleksible kabelkanaler som går gjennom en åpning i taket på en uinnredet kjeller, festet med metallbånd.

Støper for beste resultat. Ellers tar du fugeskum, men de har en tendens til å spise seg gjennom det.

Jeg har også erfaring med at rottene spiser seg gjennom fugeskum.
Men hvordan støper man i taket?

S
Lars-Erik skrev:
Jeg har også erfaring med at rottene spiser seg gjennom skum.
Men hvordan støper man i taket?
bare trykk opp mørtel. men ikke bruk vanlig "sandspackel"

M
Kan man ikke tette med skum underfra og deretter fylle på med expanderbetong ovenfra?

MaxPax skrev:
Kan man ikke tette med fugeskum nedenfra og så helle i ekspanderbetong ovenfra?
Dessverre kommer man ikke til ovenfra.....

Hvis man presser opp mørtel må det vel være riktig tregtflytende? Eller hva er trikset for at det ikke skal falle ned?

M
En sak er å bruke bruk som har riktig type konsistens, jeg tipset nettopp om en rekke produkter som jeg mener ville være passende å legge i en smyg både horisontalt og opp-ned i en annen tråd. (https://www.byggahus.se/forum/fonst...gammalt-fult-valv.html?perpage=15#post2242140) Jeg tror at noen av dem vil gjøre det lettere. En annen sak er fremgangsmåte. Tungsleven er bra i disse situasjonene, og det er viktig å bruke ganske høyt trykk når man presser inn bruk i kroker og kriker for at det ikke skal falle ned. Dessuten bør man gjøre dette i omganger og la bruket herde til neste dag før neste omgang, ettersom bruket kan løsne hvis man trykker i det når det har begynt å herde.

Krilleman
Bland gipsbruk tregt, enkelt og billig. For det ser jo ut som om du har gipstak. Da blir det jo enhetlig også.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.