Dessverre oppdaget jeg en fadese fra håndverkerne som renoverte huset forrige eier. Da jeg tok ned et innertak, merket jeg at det var fuktig, men forstod ikke hvorfor siden det ikke er noen vannrør der og det er et "innerom".
Så dro jeg ut spikerpluggene som reglene var festet med i taket og gikk opp for å vaske hendene på det øvre badet, og da jeg kom ned var det mye vann på gulvet.
Jeg trodde først at det var vannrøret, men satte en bøtte under og helte vann fra en flaske i vasken, og da renner det ut av 8mm borehullet i taket.
Trolig er det boret rett igjennom avløpsrøret som ligger støpt inn i betonggulvet, ettersom det bare renner ut når man heller noe i avløpet.
Bør husforsikringen eller byggefirmaets ansvarsforsikring dekke dette?
Ellers er spørsmålet om det går an å reparere det nedenfra, altså bore ut slik at røret frigjøres og sette i en plugg med "plastic padding" eller noe?
Det er bad med tettsjikt ovenfor...
Mvh,
Anders
Så dro jeg ut spikerpluggene som reglene var festet med i taket og gikk opp for å vaske hendene på det øvre badet, og da jeg kom ned var det mye vann på gulvet.
Jeg trodde først at det var vannrøret, men satte en bøtte under og helte vann fra en flaske i vasken, og da renner det ut av 8mm borehullet i taket.
Trolig er det boret rett igjennom avløpsrøret som ligger støpt inn i betonggulvet, ettersom det bare renner ut når man heller noe i avløpet.
Bør husforsikringen eller byggefirmaets ansvarsforsikring dekke dette?
Ellers er spørsmålet om det går an å reparere det nedenfra, altså bore ut slik at røret frigjøres og sette i en plugg med "plastic padding" eller noe?
Det er bad med tettsjikt ovenfor...
Mvh,
Anders
Medlem
· Stockholms
· 1 555 innlegg
Relinere røret så slipper dere pigge opp. Bør koste under 10 000 kr, antakelig betydelig mindre.
Går til slik at man liksom støper et nytt rør inni det gamle, sprayer herdeplast på innsiden av røret.
Går til slik at man liksom støper et nytt rør inni det gamle, sprayer herdeplast på innsiden av røret.
Når jeg fortsatte å rive taket ser jeg at firmaet som gjorde forrige renoveringen har tettet på to andre steder. De har meislet ut taket og limt på en oransje plastbit over.
Er det en spesiell tetningslapp eller bare at de tilfeldigvis hadde en oransje plastbit som de limte fast?
Mvh,
Anders
Er det en spesiell tetningslapp eller bare at de tilfeldigvis hadde en oransje plastbit som de limte fast?
Mvh,
Anders
Klikk her for å svare