Noen som har tips for å bygge en terskel mellom gulv som i den ene enden er på nivå med hverandre, men i den andre enden har en nivåforskjell på hele én planktjukkelse? Se vedlagte bilder.

• Gulv med nivåforskjell mellom treplanker og en dørterskel, med en vevd teppe på gulvet, viser kantproblemer i rommet.
  • Dørstokk med nivåforskjell mellom to gulv, ett i tre og ett i lysere materiale, med tydelig overgang ved døråpningen.
  • Overgang mellom to typer gulv; ett lyst tregulv på høyere nivå og et mørkere, slitt tregulv med dekorativt teppe, framhever en nivåforskjell.
F
KKvartslist? Nivålist?

F Fideliox skrev:
KKvartslist? Nivålist?
Hvordan skal jeg i så fall montere dem? Kvartslist blir stygt uansett om jeg har det høye eller lave gulvet som utgangspunkt. Hvor mye kan man bøye en nivålist - jeg vil jo at den er tett både der oppe og der nede.

Avhengig av hvilket utseende du vil ha, må du spalte til en kileformet plank med en leppe som strekker seg over det høyere gulvet

Tips til hvordan jeg får til selve kilen? Jeg har verken høvel, frese eller dreiebenk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.