Et blikkenslagerfirma er i ferd med å legge om taket vårt med bandet tak i aluzink. I tillegg til taket skal også en balkong kles med bandet tak i aluzink. Under balkongen finnes en del av stuen. Huset er i såkalt funkisstil og er fra 1937.
Vår balkong er ca 6 kvm og spørsmålet er nå hvilket materiale og løsning vi skal bruke for å få en godt brukbar balkong. Terrassegulvet kan ikke bygge så mye i høyden, for da får vi ikke åpnet balkongdøren. Har hørt at trykkimpregnert trevirke ikke fungerer så bra sammen med aluzink.
Balkongen har en mindre helling som eventuelt bør "bygges" bort. Rundt balkongen har vi tenkt å beholde et eldre rekkverk i smijern. Jeg ville vært svært takknemlig om noen har noen ideer eller forslag til hvordan jeg kan få det til å bli bra. Noen som har gjort noe lignende? Bilder/tegninger mottas med takk.