Ok det ble bra til slutt! Trolig også mye inngrodd skitt som ble bra etter en gang nr 2.

Det finnes mange små partier men der tenkte jeg ev. å komplettere med rotbørsten.

• Terrassebord av tre med glasrekkverk, der en stol med flettemønster står på dekksbordene som er nylig rengjorte og viser solskinn.
  • En solbelyst terrasse med rene, lyse treplanker og møbler i svart rotting. Glassrekkverk gir utsikt over en hage i bakgrunnen.
  • Svart hagemøbler på en nylig rengjort treterrasse med glassrekkverk, skyggen av en parasoll strekker seg over de rene trematerialene.
  • Liker
Robris og 1 annen
  • Laddar…
chris47 chris47 skrev:
Balkongen er ca 12 år gammel, men vask og så innojning av mahognirekkverket blir som nytt. Kiraitrallet vasker jeg bare, ingen olje, gjorde det ett år men det ble så mørkt.
/CC
Du hadde rett om høytrykken! Materialet er virkelig steinhardt, sto 10 cm unna på et par flater man ikke ser så tydelig og ingenting skjedde

• Liker
chris47
  • Laddar…
J JF. skrev:
Hei!

Dere som har en terrasse av bangkirai hvor fornøyde er dere med valget av terrassebord? Lever det opp til forventningene deres?
Hvordan har det eldes? Noen annen input kanskje?
Hei vi er ikke fornøyde fordi mange av bangkirai bordene er ujevne og har fliser langs kanten. Jeg vet ikke om vi har fått 2. sortering av bangkirai bord, men etter at vi klaget har k-rauta byttet ut 1/3 av terrassen, og disse nye bordene var glatte og fine. Med andre ord gjelder det å være til stede før bordene legges av snekkeren, så man kan legge til side de bordene som er dårlige. Vanskelig å gjøre det i etterkant. Dyrt og dårlig.

M Michael Hübbert skrev:
Hei vi er ikke fornøyde pga at mange av bangkirai plankene er ujevne og har fliser ved kanten. Jeg vet ikke om vi har fått 2 sortering av bangkirai planker men etter at vi klaget har k-rauta byttet ut 1/3 av terrassebordene og disse nye plankene var glatte og fine. Med andre ord gjelder det å være med før plankene legges av snekkeren slik at man kan direkte legge bort de plankene som er dårlige. Vanskelig å gjøre det i ettertid. Dyrt og dårlig.
Hei! Tok ikke snekkeren og avstemte alle plankene før legging?

Vildebill Vildebill skrev:
Hei! Tok ikke snekkeren og sjekket alle bordene før legging?
Nei, snekkerne sjekket ikke bordene så nøye, og vi merket det først når alt var montert. Nå ligger vi i tvist med byggefirmaet, reklamasjon, og de henviser til k-rauta som igjen henviser til kärnsund. Selger på Kärnsund har svart at terrassevirket bangkirai hadde den kvaliteten som var lovet. Han synes dessuten at takstmannens protokoll mangler detaljert beskrivelse av feilene. I protokollen har takstmannen skrevet at virket har undermålig kvalitet og burde aldri ha blitt montert. Bilder av terrassen er vedlagt protokollen. Det blir i verste fall en sak hos ARN osv.

M Michael Hübbert skrev:
Nei, snekkerne sjekket ikke plankene så nøye, og vi oppdaget det først når alt var montert. Nå er vi i tvist med byggefirmaet, reklamasjon, og de henviser til k-rauta som igjen henviser til kärnsund. Selgeren på Kärnsund har svart at terrassevirket bangkirai hadde den kvaliteten som var lovet. Han mener i tillegg at takstmannens protokoll mangler detaljert beskrivelse av feilene. I protokollen har takstmannen skrevet at virket har undermålig kvalitet og burde aldri ha blitt montert. Bilder av terrassen er vedlagt protokollen. I verste fall blir det en sak hos ARN osv.
M Michael Hübbert skrev:
Nei, snekkerne sjekket ikke plankene så nøye, og vi oppdaget det først når alt var montert. Nå er vi i tvist med byggefirmaet, reklamasjon, og de henviser til k-rauta som igjen henviser til kärnsund. Selgeren på Kärnsund har svart at terrassevirket bangkirai hadde den kvaliteten som var lovet. Han mener i tillegg at takstmannens protokoll mangler detaljert beskrivelse av feilene. I protokollen har takstmannen skrevet at virket har undermålig kvalitet og burde aldri ha blitt montert. Bilder av terrassen er vedlagt protokollen. I verste fall blir det en sak hos ARN osv.
Det var jo trist! At kärnsund opponerer seg mot en besiktning høres sprøtt ut, hva har de å vinne på det? Tar du saken til arn vil det være soleklart.

Derimot er det nok k-rauta du må rette kravet mot, det er k-rauta som har tatt inn og solgt terrassen til deg, typisk oppførsel å henvise til underleverandører.

M Michael Hübbert skrev:
Hei, vi er ikke fornøyde fordi mange av bangkirai plankene er ujevne og har fliser ved kanten. Jeg vet ikke om vi har fått 2. sortering av bangkirai planker, men etter at vi klaget, har k-rauta byttet ut 1/3 av terrassebordene, og disse nye plankene var glatte og fine. Med andre ord gjelder det å følge med før plankene legges av snekkeren, slik at man kan legge til side de plankene som er dårlige med en gang. Vanskelig å gjøre det i etterkant. Dyrt og dårlig.
Hei! Hvordan gikk det med deg? Fikk du byttet planker?

Værmaktene på ett år gjør mildt sagt en del! Før/etter der jeg har hatt en putekasse stående siden sist

Jeg kommer til å begynne å vaske i dag og legger ut etter bilder senere så dere får se resultatet!

• Trebord med fargeforskjell, antagelig der en dynboks har stått. En side ser renere ut etter værpåvirkning gjennom året.
  • Liker
Robris
  • Laddar…
Værgudene på et år gjør mildt sagt en del! Før/etter der jeg har hatt en puteboks stående siden sist

Jeg vil starte en vask i dag og legger ut etterbilder senere så dere får se resultatet!
Okei litt bedre men ikke helt fornøyd!

• Dekket på terrassen med bord, viser variasjon i farge.
Ok litt bedre men ikke helt fornøyd!
Det får være for denne gangen! Etter at det tørket ut og solen hadde hatt et par dager ble det bedre. Men hva skjedde med michael hubbert?

Har etter rengjøring lagt på en demidekk lasyr burmateak, ble som nytt!

• Terrasse med renset og påført demidekk lasyr burmateak, ser ny ut. Møbler i svart flett plassert ute, omgitt av en glassrekkverk.
  • Terrasse med nylagt demidekk lasyr i burmateak, utstyrt med grå flettede stoler og et bord, solen skinner på nymalt treverk.
  • Trehage med demidekk lasur i burmateak, utemøbler, glassrekkverk og boblebad på terrassen.
  • Liker
mkristensson
  • Laddar…
Vet noen om slipestøv/sagspon fra bangkirai som virvler rundt er dårlig ved innånding? Det er vel aldri bra med slikt uansett treslag men er dette noe spesielt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.