Dere som har en terrasse av bangkirai, hvor fornøyde er dere med valget av terrasse? Lever det opp til deres forventning?
Hvordan har den eldes? Noen annen innspill kanskje?
Dere som har en terrasse av bangkirai hvor fornøyde er dere med valget av terrassebord? Lever det opp til forventningene deres?
Hvordan har det aldres? Noen annen input kanskje?
Utrolig fornøyd med det valget! Legger ved et par før/etter bilder fra juni 2019 og til i dag. Det har blitt gråere siden det ble lagt i sørvendt stilling etter denne sommeren som har vært. Tanken er at det skal fortsette å bli mer sølvgrått. Det har en kraftig gullbrun farge når det er nylagt og hvis du er ute etter å beholde det kan det være verdt å høre med produsenten hvordan du best bevarer det (har hørt om spesifikke beiser du påfører hvert år).
Utrolig fornøyd med det valget! Legger ved et par før/etter bilder fra juni 2019 og til i dag. Det har grånet en del siden leggingen i sørvendt stilling etter denne sommeren som har vært. Tanken er at det skal fortsette å bli mer sølvgrått. Det har en kraftig gullbrun farge ved nylig legging, og hvis du har lyst til å beholde den kan det være verdt å høre med produsenten hvordan du best bevarer den (har hørt om spesifikke lasurer du påfører hvert år)
Jeg har kiraitrall på en balkong siden 10 år og jeg er superfornøyd. Det blir skittent og grått som alt tre etter noen år og også grønne alger der det har stått vann, men man kan bruke høytrykk direkte på treet uten at det påvirkes negativt, og det blir "nesten" som nytt igjen. Jeg bruker høytrykk hver vår og ser ingen alderstegn på treet. På terrassen har jeg vanlig trykkimpregnert og det er håpløst å vedlikeholde på en god måte.
Med vennlig hilsen.
/CC
Jeg har kiraitrall på en balkong siden 10 år og jeg er superfornøyd. Det blir skittent og grått som alt treverk etter noen år og også grønne alger der det har stått vann, men man kan bruke høytrykk direkte på treverket uten at det påvirkes negativt og det blir "nesten" som nytt igjen. Jeg kjører høytrykk hver vår og ser ingen alderstegn på treverket. På terrassen har jeg vanlig trykt og det er håpløst å vedlikeholde på en god måte.
Med vennlig hilsen.
/CC
Ifølge produsenten skal man ikke bruke høytrykk, spyler du muligens fra tilstrekkelig avstand kanskje?
Jeg går veldig nærme på visse steder, men ca 10cm. Som sagt det funker, men det er kanskje ulik kvalitet fra forskjellige importører? Jeg har kjøpt alt fra Interwood i Gbg. Forresten jeg har også kirai på stolper og overliggere samt på egenbygd hammok og rundt spat også. Jeg kjører alt med høytrykk.
Jeg går veldig nært på visse steder, men ca 10cm. Som sagt det funker, men det er kanskje ulik kvalitet fra ulike importører? Jeg har kjøpt alt fra Interwood i Gbg. Forresten jeg har også kirai på stolper og overligger samt på egenbygd hammock og rundt spat også. Jeg kjører alt med høytrykk.
/CC
Der ser man! Skal eventuelt teste på det forsiktig og se hva som skjer, har du muligens bilder på hvordan det ser ut og kan legge opp?
Hei her kommer litt før/etter bilder på balkongen som jeg ikke vasket forrige sesong. Se også video der vi vasker overliggeren i mahognu. Veldig effektivt med høytrykk på harde tresorter som kirai og mahogni, men bør unngås på furu, bjørk, seder og man skal være forsiktig på middels harde tresorter som teak. Skulle tro at det funker også på eik, men har ikke testet selv.
Mvh.
/CC
Balkongen er ca 12 år gammel, men vasking og deretter oljing av mahognyrekkverket gjør det som nytt. Kiraitrallen vasker jeg kun, ingen olje, gjorde det ett år men det ble så mørkt.
/CC
Balkongen er ca 12 år gammel, men vasking og deretter innoljing av mahognirekkverket gjør det som nytt. Kiraitrallen vasker jeg kun, ingen olje, gjorde det ett år men det ble så mørkt. /CC
Flott! Du har den grovere bangkiraien ser jeg, den tåler sikkert litt mer i rilningene, skal teste høytrykken med men ganske forsiktig til å begynne med
Nå har jeg vasket elendigheten! Kjørte en Kärcher k7 med tilhørende terasstvett, under glassrekkverket måtte det bli med skurebørste gulsåpa, her kommer noen bilder. Morsomt nok etter vask ser det nøyaktig ut som nytt! Har ikke grånet noe i det hele tatt!
Nå har jeg vasket elendigheten! Kjørte en kärcher k7 med tilhørende terasstvask, under glassrekkverket fikk det bli med skurebørste gulsåpe, her kommer litt bilder
Merkelig nok etter vask ser det nøyaktig ut som nytt! Har ikke grånet noe i det hele tatt!
Stilig! Men vent til det har tørket før du roper hei.....
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.