Jeg har en terrasse med 2 graders helling i dag, oppå en garasje. Nå ligger det fliser der som er håpløst glatte, sprukne osv. Jeg tenker å legge en treplatting flytende på dette. Konstruksjonen er ca 20 år gammel så å legge om hele greia allerede nå føles ikke aktuelt. Planen er å legge 28x120 trykkimpregnert trevirke og bruke samme trevirke som bjelker (liggende flatt) så man har noe å skru i.
Jeg vurderer litt å rulle ut en duk oppå flisene for at det skal holde seg tørt i det underliggende settet. Dette fordi det stadig virker vått og fryser, som fører til sprekker. Eller er det veldig dumt med doble tettesjikt? Hva slags duk skal jeg rulle ut i så fall?
Å legge ut en duk føles unødvendig da du sikkert ikke kommer til å kunne gjøre det 100% tett, og da forhindrer du det fra å tørke opp, noe som kunne forverre det. (killgissar)
Legg lektene i hellingen så du ikke demmer opp vannet, og så er det bare å sette i gang, det kommer til å bli bra det der.
Jo, nettopp, reglene i fallets retning selvfølgelig.
Finnes det ingen duk som er litt halvtett da? Slik at de verste skybruddene/snøsmeltingen renner oppå duken ned i takrennen. Samtidig som det sakte fordamper ut under glovarme sommerdager?
Pvcduken som du ser ut til å ha under platene har akkurat den egenskapen, diffusjonsåpen men vanntett. Å legge noe tett over dette pleier ikke å være noen særlig god idé.
Jeg hadde ikke lagt noe i det hele tatt eller helt gjort om tetningslaget, 20 år gammel sarnafil er fortsatt fin når den ligger ute på et tak, men hvordan det ser ut i ditt tilfelle vet så klart ingen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.