Hei,
Jeg tenkte å spore for elrør i noen vegger.
Det er kjelleren jeg skal bygge om til vaskerom.
Jeg vil ha et antall uttak over en benkeplate. Det enkleste ville være å trekke et spor opp og deretter trekke et horisontalt spor som alle uttak og bokser kunne ligge i. Nå lurer jeg på om det er fornuftig fra bærekraftssynspunkt? Veggene er murt av betonghullstein og er fra 50-tallet, som jeg tror har mest bærekraft på yttersidene. Veggene er bærende. Sporet ville være ca 2 cm dypt, og så kommer boksene.
Jeg vet ikke hva man skal sparkle igjen med, men leste et sted at det var noen som brukte husfix.
Dog skulle det vel fungere med vanlig betong som man blander i en bøtte?
Hva synes dere?

Beste svar

R
Bare å spore blir ikke dypere enn ca 30 - 35mm for å kunne pusse igjen sporet etterpå, det gjør ingenting på bæringen
rør/slangen festes i sporet med galvad spiker som slås inn skrått som et kors over og hodet så dypt det går uten å klemme rør/slang, bokser kan hugges eller bores inn og festes med bruk

Jeg har fjernet all puss og skal legge på ny puss. Den gamle var dårlig, så jeg kommer til å gå inn 20-30 mm i de rene betongblokkene. Det blir jo dypere enn om jeg skulle gjort det med pusset igjen. Gjelder fortsatt din anbefaling at det vil holde, og at jeg skal fylle igjen med puss?

R
Absolutt ingen fare for det, har gjort det mange ganger i yrket.

• Liker
poppe12
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.