I huset vi holder på å renovere finnes/fantes det en vaskesjakt i gangen. Vi tenkte å fjerne vaskesjakten som heller så ut som en søppelsjakt.
På veggene er det råpanel overalt unntatt akkurat ved vaskesjakten. De har bygd inn sjakten i murpipen, så det er en "søyle" med en pusset teglsteinsvegg med et hull i midten (vi har fjernet luken).
Jeg har bygd opp en unik konstruksjon av 2tom2 og tenkte å lage et lokk av tre.
Dette lokket av tre vil jeg gjerne pusse over i forbindelse med at jeg pusser resten av "søyle".
Hvordan får jeg pussen til å feste på treet (råpanel)?
Kan jeg sette noen form for nett eller slik på "lokket" så pussen fester i det?
Håper dere forstår den utrolig innviklede forklaringen og at dere har gode svar på spørsmålet mitt
På veggene er det råpanel overalt unntatt akkurat ved vaskesjakten. De har bygd inn sjakten i murpipen, så det er en "søyle" med en pusset teglsteinsvegg med et hull i midten (vi har fjernet luken).
Jeg har bygd opp en unik konstruksjon av 2tom2 og tenkte å lage et lokk av tre.
Dette lokket av tre vil jeg gjerne pusse over i forbindelse med at jeg pusser resten av "søyle".
Hvordan får jeg pussen til å feste på treet (råpanel)?
Kan jeg sette noen form for nett eller slik på "lokket" så pussen fester i det?
Håper dere forstår den utrolig innviklede forklaringen og at dere har gode svar på spørsmålet mitt
Medlem
· Västra götaland
· 118 innlegg
Hvorfor ikke mure igjen åpningen?
Trolig får du sprekker i pussen der tre møter murstock..
Trolig får du sprekker i pussen der tre møter murstock..
Jeg ville nok heller satt en gipsplate og pusset på den senere. Bruk gipsmørtel for å fylle opp slik at "dybden blir den samme som resten av veggen først. Det burde bli solid nok til at det ikke sprekker når du pusser hele veggen. For å være på den sikre siden kan du legge et pussnett over luken også, som anatis foreslo.
Klikk her for å svare