Dere som har handlet på Byggmax og vil spare kvitteringene for fradrag eller garantier, sørg for å ta kopier av dem før teksten forsvinner. Så nettopp på noen kvitteringer fra i høst, og de er allerede uleselige.

Ikke bare Byggmax. Har nettopp overlevert regnskapet (i et AS) med en rekke helt blanke kvitteringer til revisoren. Blir interessant å høre hva han synes.

Antakelig har Skatteetaten betydelige synspunkter på saken.

Faidros skrev:
Dere som har handlet på Byggmax og vil spare på kvitteringene for fradrag eller garantier, sørg for å ta kopier av dem før teksten forsvinner. Jeg så akkurat på noen kvitteringer fra i høst, og de er allerede uleselige.
Sannsynligvis på grunn av det nye miljøvennlige blekket til skrivere:rolleyes:

mycke_nu skrev:
Ikke bare Byggmax. Har nettopp levert over regnskapet (i et AS) med et antall helt blanke kvitteringer til revisoren. Blir interessant å høre hva han synes.

Antakelig har Skatteetaten betydelige synspunkter på saken.
Kan du ikke skrive egne kvitteringer? Man godkjente slike fra en Fylkesmann = tidligere Fylkesmann.

Handler alltid med betalingskort, så beløpet og momsen finnes på kontoutskriften fra banken. HVA jeg har kjøpt får vel SKV regne ut selv..

Når det gjelder garantier så er det vel bare å vise opp den blanke kvitteringen for Byggmax. Det er jo deres originale dokument!

saturnus skrev:
Formentlig på grunn av det nye miljøvennlige blekket til skrivere:rolleyes:
Joda visst er blekket miljøvennlig som bare det da det ikke pleier å finnes blekk i disse skriverne.
De skriver nemlig ved hjelp av friksjon/varme på et papir som er fullt av kjemikalier som reagerer så papiret blir svart av varme.
Prøv å sette neglen i kvitteringen og dra raskt i sidelengs over kvitteringen så ser du at det blir svart.

Akkurat når det gjelder Byggmax så er problemet lett å løse. Si bare ifra om "et stort kvittering" så får du en kvittering i A4-format, utskrevet med laserskriver.

Jeg scanner alltid kvitteringene mine og lagrer dem på datamaskinen.

Termotransfer er verdiløst og forbausende at det er godkjent i det hele tatt som kvittering. Lagringstiden er som sagt meget kort. Interessant nok finnes det kassaapparater som har samme system på begge rullene....

Selv om det finnes ulike kvaliteter på kvitteringsrullene. På de billigste er teksten synlig i beste fall et par måneder, de dyrere kvitteringsrullene pleier det ikke å være noen problemer med at teksten forsvinner.

En kvitteringsrull som er 80m koster rundt en tier for de billigste (=2,5øre/kvittering på 20cm). De bedre koster cirka 20kr (=5øre/kvittering). Jeg gjetter at Byggmax har spart litt for mye.

andersmc skrev:
Just når det gjelder Byggmax så er problemet lett å løse. Bare si ifra om "en stor kvittering" så får du en kvittering i A4-format, utskrevet med laserskriver.
Ja, men de sparer ikke i det hele tatt. Det er bare å si ifra så får dere kvitteringer på vanlig papir!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.