Hei
har i dag et lager hvor to vegger er yttervegger som består av tegl, disse har jeg tenkt å sette igjen innenfra og isolere for å få det frostfritt.
Hvordan skal jeg tenke, kan jeg bruke vanlig glassull? Tenkte vanlig dampbrems/vindpapp. Kan de stående stenderne berøre teglet eller trenger jeg å sette dem noen centimeter inn? (På grunn av fuktigheten først og fremst tenker jeg).
takk på forhånd
har i dag et lager hvor to vegger er yttervegger som består av tegl, disse har jeg tenkt å sette igjen innenfra og isolere for å få det frostfritt.
Hvordan skal jeg tenke, kan jeg bruke vanlig glassull? Tenkte vanlig dampbrems/vindpapp. Kan de stående stenderne berøre teglet eller trenger jeg å sette dem noen centimeter inn? (På grunn av fuktigheten først og fremst tenker jeg).
takk på forhånd
Bygningsvaktmester
· Malmö
· 256 innlegg
Hvor mye plass kan du avse?
En ganske billig løsning og garantert fuktfri er å mure opp 10-12 cm leca for deretter å pusse.
Ikke så bra som steinull, men du får det lett å skru opp hyller osv samt robust løsning.
Men nei, ingenting får berøre teglsteinen og det finnes forskjellige meninger om hvor mye luftspalte man skal ha (for eksakt står det i husama), men snakket nettopp med søsteren min som er arkitekt i en annen sak og hun sa at de tegner inn som standard på 35 mm.
En ganske billig løsning og garantert fuktfri er å mure opp 10-12 cm leca for deretter å pusse.
Ikke så bra som steinull, men du får det lett å skru opp hyller osv samt robust løsning.
Men nei, ingenting får berøre teglsteinen og det finnes forskjellige meninger om hvor mye luftspalte man skal ha (for eksakt står det i husama), men snakket nettopp med søsteren min som er arkitekt i en annen sak og hun sa at de tegner inn som standard på 35 mm.
Sist redigert:
Takk! Arealet er ikke stort nok til å gjøre det slik, og jeg må tenke på tilkoblingen til taket som jeg også skal isolere. Men alright, da blir det å regle opp veggen med noen centimeter minst som distanse. Er det mineralull man skal ha?L Lerstenstegel skrev:Hvor mye plass kan du avse?
En forholdsvis billig løsning og garantert fuktfri er å mure opp 10-12 cm leca for deretter å pusse.
Ikke så bra som mineralull men du får det lett å skru opp hyller osv samt holdbar løsning.
Men nei, ingenting får berøre teglsteinen, og det finnes litt forskjellig hvor mye luftspalte man skal ha (for nøyaktig så står det i husama), men snakket nettopp med min søster som er arkitekt i en annen sak, og hun sa at de tegnet inn som standard på 35mm.
Klikk her for å svare