Hei

har i dag et lager hvor to vegger er yttervegger som består av tegl, disse har jeg tenkt å sette igjen innenfra og isolere for å få det frostfritt.

Hvordan skal jeg tenke, kan jeg bruke vanlig glassull? Tenkte vanlig dampbrems/vindpapp. Kan de stående stenderne berøre teglet eller trenger jeg å sette dem noen centimeter inn? (På grunn av fuktigheten først og fremst tenker jeg).

takk på forhånd
 
Hvor mye plass kan du avse?
En ganske billig løsning og garantert fuktfri er å mure opp 10-12 cm leca for deretter å pusse.
Ikke så bra som steinull, men du får det lett å skru opp hyller osv samt robust løsning.
Men nei, ingenting får berøre teglsteinen og det finnes forskjellige meninger om hvor mye luftspalte man skal ha (for eksakt står det i husama), men snakket nettopp med søsteren min som er arkitekt i en annen sak og hun sa at de tegner inn som standard på 35 mm.
 
Sist redigert:
L Lerstenstegel skrev:
Hvor mye plass kan du avse?
En forholdsvis billig løsning og garantert fuktfri er å mure opp 10-12 cm leca for deretter å pusse.
Ikke så bra som mineralull men du får det lett å skru opp hyller osv samt holdbar løsning.
Men nei, ingenting får berøre teglsteinen, og det finnes litt forskjellig hvor mye luftspalte man skal ha (for nøyaktig så står det i husama), men snakket nettopp med min søster som er arkitekt i en annen sak, og hun sa at de tegnet inn som standard på 35mm.
Takk! Arealet er ikke stort nok til å gjøre det slik, og jeg må tenke på tilkoblingen til taket som jeg også skal isolere. Men alright, da blir det å regle opp veggen med noen centimeter minst som distanse. Er det mineralull man skal ha?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.