Hei,
Jeg har fjernet veggen mellom kjøkken og stue for å lage en åpen løsning. Kjøkkenet er snart montert og snart klart for installasjon. Jeg står i valget og kvalet hva jeg skal gjøre med:
1. Parketten på kjøkkenet - veldig skadet, pluss ikke original som i stuen.
2. Der veggen har stått er det nå omtrent et ~120mm stort mellomrom mellom de to gulvene.
- Hvis jeg bestemmer meg for å beholde parketten på kjøkkenet, hvordan skaper man en pen overgang/list (høydeforskjellen er bare typ 1-2mm) mellom gulvene?
- Hvis jeg bestemmer meg for å fjerne parketten er det et plastbelegg under på kjøkkenet. Har vært inne på Microcement der, i så fall, hvordan lager man en pen overgang til stuens parkett? Eller finnes det andre pene/smarte ideer?

Stor takk for all hjelp og inspirasjon.

• Parkettgulv med fjernet vegg, viser gap mellom kjøkken og stue. Papp og materialer på gulvet; ledning og verktøy synlig. Ventilator i bakgrunnen.
  • Oppussingsprosjekt med åpning mellom parkettgulv og betong, pappbiter og en kabel på gulvet, i et rom med vindu og radiator.
Bygge en vegg kan nok bli fint.

BirgitS
Johan Ekerlund Johan Ekerlund skrev:
2. Der veggen har stått er nå cirka en ~120mm stor avstand mellom de begge gulvene.
- Om jeg bestemmer meg for å beholde parketten på kjøkkenet, hvordan gjør man en penest mulig overgang/list (høydeforskjellen er bare typ 1-2mm) mellom gulvene?
Kjøper en lang og bred eikelist som man former til slik at den kan felles inn mellom gulvene og helst gå litt ovenpå gulvene ved siden av. Omtrent som denne, men bredere: https://www.kahrs.com/sv-SE/golv/tillbehor/lister/massiv-t-list-58x12-mm

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.