Jeg har kjøpt en tomt med eldre verksted/garasje. Skulle gjerne kunne oppbevare en moderne bil på 2,3 tonn der om vinteren og lurer på om jeg tør det med det avreglede gulvet som finnes der.
Gulvet bæres opp av 145x45 60cc, spennvidde 3,6 meter, gulvplatenspon 20mm og furubord 20mm øverst.
Hvis det ikke holder, er det nok å forsterke med 1 bærepunkt i midten så spennvidden blir 1,8 meter eller må jeg kottle der hjulene står?
Gulvet bæres opp av 145x45 60cc, spennvidde 3,6 meter, gulvplatenspon 20mm og furubord 20mm øverst.
Hvis det ikke holder, er det nok å forsterke med 1 bærepunkt i midten så spennvidden blir 1,8 meter eller må jeg kottle der hjulene står?
Bilder?
Jeg tror at det holder, er det en garasje har det vel vært kjøretøy der før. Det enkleste er vel å legge en totomsplanke på tvers ovenpå bjelkelaget der du skal ha hjulparene om du er bekymret for punktbelastningene.
Jeg tror at det holder, er det en garasje har det vel vært kjøretøy der før. Det enkleste er vel å legge en totomsplanke på tvers ovenpå bjelkelaget der du skal ha hjulparene om du er bekymret for punktbelastningene.
Står dette oppreglede gulvet direkte på bakken? Eller er det type kjeller under?
Jeg tenker mest på hva konsekvensen blir hvis gulvet nå gir etter.
En tykkere planke på tvers av bjelkelaget under hjulene som forrige taler tipset om, gjør nok mye forskjell.
Jeg tenker mest på hva konsekvensen blir hvis gulvet nå gir etter.
En tykkere planke på tvers av bjelkelaget under hjulene som forrige taler tipset om, gjør nok mye forskjell.
Klikk her for å svare