Problemet er ikke den teoretiske belastningen per skrue, men at det vil bli brytekrefter i sidelengs hver gang man justerer TV'n fordi skruene sitter på rad alle sammen. Etter hvert vil det begynne å bli slark, og skruene vil begynne å spise seg inn i gipsplaten.

Festet mattoys viser er mye bedre.

• Liker
Johan Lorentzon
  • Laddar…
useless useless skrev:
Problemet er ikke den teoretiske belastningen per skrue, men at det vil bli brytekrefter i siden hver gang man justerer TV'en fordi skruene sitter på rad alle sammen. Etter hvert vil det begynne å slakke, og skruene begynner å spise seg inn i gipsplaten.
Feste som mattoys viser er mye bedre.
Jeg hadde testet på et lite ømfintlig sted for å få litt følelse for kreftene.
Husk, det skal se pent ut også...:cool: Og det er ikke det der andre festet.

• Liker
Johan Lorentzon
  • Laddar…
Om man synes festet er stygt så har man for liten TV.

• Liker
Johan Lorentzon og 2 andre
  • Laddar…
useless useless skrev:
Om man tycker festet er stygt så har man for liten TV.
Hensikten med festet er jo å få TV'n ut fra veggen, og da synes det fra en eller annen vinkel uavhengig av antall tommer.

• Liker
Johan Lorentzon
  • Laddar…
H
Fest en kryssfiner mellom stenderne der TV-en skal være. Mal/tapetser den i samme farge som veggen. Fest trygt festet på veggen.

Vil du gjøre det seriøst, skjærer du bort gips, setter inn kortlingar, legger på gips og maler.

• Liker
Johan Lorentzon
  • Laddar…
MrJay
I ditt tilfelle hadde jeg byttet ut gipsplaten med lignende fiberplate som tåler mye mer belastning. Visst, mer jobb men ingen hodepine senere når du har tunge laster. Vil du maksimere det du har nå anbefaler jeg at du ser følgende test av innfestinger:

• Liker
Johan Lorentzon
  • Laddar…
AXS
Eller så skjærer du et smalt hull under der du har tenkt å feste festet. Mat inn en plywoodplate i hullet og fest med skruer. Så blir det selvfølgelig sparkel og maling.

• Liker
Johan Lorentzon
  • Laddar…
Tusen takk for alle kloke svar og ideer. I en nyinnflyttet leilighet så valgte jeg den enkleste veien: Det fantes en teglvegg ved siden av gipsveggen, og med armen maksimalt utstrakt til siden så kunne jeg sette opp TV-en i den og fortsatt få TV-en i riktig posisjon foran gipsveggen.

Takknemlig for at jeg ikke satte den opp i gipsveggen - føler nå at risikoen for at det hadde raknet er skyhøy.

Enden godt - allting godt.

• Liker
AXS og 2 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.