Øverst skal en TV stå som veier omkring 80-90 kg (36" crt). Benkeplatene er 40 mm massive (bøk som jeg har lasert) og "stolpene" er limtrepilarer, 90x90 mm. Jeg er mest redd for at den øverste platen skal kunne brekke på midten, eller lignende, slik at TV-en raser ned på gulvet og kan treffe noen som tilfeldigvis er der.

Finnes det noen risiko, eller er jeg overdreven bekymret?

Hvis noen lurer, skal TV-spill og dekoder være nederst. Hadde heller hatt TV-en der, men da har jeg ingen plass for TV-spillene.

tv_bank.jpg

Det holder.

Jeg antar at TV-en er nesten like bred som benken, og da fordeles vekten over større delen av platen også. Jeg antar at selv om du stiller deg på denne konstruksjonen så holder den uten videre, og trolig er TV-en ikke så mye tyngre enn hva du er.

En TV pleier jo å ha føtter eller lignende som den står på og de trykker jo ute ved hjørnene.

Min 32" CRT står på en betydelig svakere møbel og den kom fra TV-produsenten så det skal være rolig.

høres beroligende ut, takk :)

Pent snekret. Hvordan festet du bena og benkeplaten sammen?

Martin_Blomberg skrev:
Flott jobbet. Hvordan gjorde du for å sammenføye beina og benkeplaten?
Takk :)

Beina er bare festet i den øvre platen, så overdelen med bein står løst oppå den nedre.

Jeg boret hull i både bein & plate, i med trelim & en treplugg i hvert hull. Det sitter som sten når det har tørket. Den nedre platen festet jeg med settlim i "boksen".

Du kunne nok lett legge til et antall kilo, og det ville fortsatt holde.

Er boksen tom eller fylt? Hvis tom, er du ikke bekymret for resonanser?

Mvh
P.

Tabors39 skrev:
Du skulle nok lett kunne legge til et antall kilo og det ville fortsatt holde.

Er boksen tom eller fylt? Hvis tom, er du ikke bekymret for resonanser?

Mvh
P.
Hmm, hvordan skal jeg svare...det går en trapp under boksen, så det er skråtak der. Det har vært en mindre boks under, men jeg regulerte opp den og satte opp ny gips. Skal legge opp et bilde til snart.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.