C
Så man bør lage kiler av typen NTR-A for det å hvile på uansett?

ja, jeg synes det iallfall, med en form for gummiduk/opplegg mellom blikk og virke. Helst av EPDM-gummi, som beholder sin mykhet selv når det er kaldt.

/F

Gjetter at resitrix alt. rustfritt tak legges på et undertak av råspont?

Hvordan gjør man med diffusjonssperre i en slik konstruksjon?

Og hva har dere for helling på taket, en centimeter per meter?

Lurer

/PC

cheetah1 skrev:
(jeg har akkurat her om dagen fått lære meg forskjellen mellom balkong, altan, terrasse og veranda).
Ikke mange som kan dette, man ser daglig ordene brukt litt hvordan som helst.

Men et lite tillegg: Terrasse hviler på en eller annen form for fast underlag, ikke bare på et tak, kan være direkte på bakken også.

PCLarsson skrev:
Gjetter at resitrix alt. rustfritt tak legges på et undertak av rupanel?
Hvordan gjør man med diffusjonssperre i en slik konstruksjon?
Og hvilken takvinkel har dere, en centimeter per meter?
Lurer

/PC
Taket bygges som et vanlig tak, luftespalte, rupanel, papp og deretter reistrix alt. plåt.
Plasten er på innsiden av konstruksjonen om det er den du mener.
Med resitrix trengs ingen vinkel, men ca 1cm/m slik at vannet renner av kontrollert er bra. For dobbeltfalset plåt vet jeg ikke, men ville gjette på det samme.

Sist redigert:
pbengtsson skrev:
...For dobbeltfalsede plater vet jeg ikke men skulle gjette på det samme.
Näpp. Dobbeltfalset lekker om vann blir stående over ryggen. Minst 4° helling har jeg fått høre mange ganger og adopterte selv.

Hei
Fant denne gamle tråden og leste at "Dobbeltfalset lekker om vann blir stående over ryggen". Ved hvilke tilfeller kan det bli stående så mye med vann?
Er det snø man tenker på da?

Typ. Hvis smeltevann blir stående innenfor snøvoller kan det bli et vannivå over falsens høyeste nivå ("ryggen")

Hei. Fant denne gamle tråden som berører akkurat det som jeg klurer på. Er det noen som har gjort dette og vil vise et bilde? Tenk er mest på hvordan det ser ut fra siden iom at taket under heller.
Mvh Solhaga.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.