Hei

Har nettopp satt opp takstolene på min vedbod og jeg satte dem kant i kant med stolpene.
Jeg lurer nå på om jeg gjorde rett, jeg skal kle det med kledningsbord med noen cm i mellom så det kan luftes.

Jeg har sett at de fleste har gaveltakstolene et stykke inn og regelverk utenfor med stående regler og deretter liggende spikre til stående panel.
Er dette bare for å kunne isolere og bruke loftet eller noen annen fordel?

Går det bra å sette spikre direkte på takstolen?
Det vanskelige er at hullplatene er i veien, så man må bore hull for spiker på noen bord.

Stolpene står på søyler cc 2,5 meter og jeg lurer på hvordan man best kan regel opp slik at det stabiliserer veggen og gjør at man har noe å spikre panelet i?
Skal man ha spikre utenpå reglene som lufting, tenker litt på å bygge slik at man kan isolere og innrede det om man slutter med veden?

Snailman
jeg har sett at for eksempel götenhus, når taket ikke skal opp til mønet, setter takstolen, deretter vindvev direkte på takstolen og så spredt panel og deretter panel. dette gjelder gavlen for en villa over bæreveggen altså

(jeg har bilde av dette med en del av panelet montert, så man ser takstolen gjennom det halvgjennomsiktige vevet)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.