Hei,
Jobber videre med mitt nye uterom. Stolper og bjelke er nå oppe. Har hatt en tanke i hodet på hvordan takkonstruksjonen skal se ut. Og har sett lignende løsninger på nettet, men vil ha litt tilbakemelding. Samt gjerne forslag på dimensjoner på treverket til takstolene.
Snøsone 2,5.
Vanligvis pleier jeg å CADe opp på datamaskinen, men har ingen printer hjemme, så en håndtegnet skisse nedenfor. Det røde er altså nye, og grått eksisterende.

En enkel variant kanskje ville være å feste den horisontale takstolen lenger ned, og altså bare festes mot eksisterende takstol og ikke hvile på hanebjelken. Men vet ikke om det ville vært ok?

<!-- Håndtegnet skisse av uterom med takstolkonstruksjon, inkludert mål, vinkler og plassering av bjelker i forhold til eksisterende struktur. -->

//WSP

Glemte å skrive at det er ment å være plåttak. Og isoleres inne i tak samt noen slags innertak

//WSP

Ifølge dimensjoneringsguider kreves det 120x45 men for 14 graders helling. Jeg skrev 6 grader på skissen min, men bør nok gå opp til 10 grader hvis jeg skal ha platetak (type Plannja).
Funker 120x45 da?
Noen som kan gi meg tilbakemelding?
@justusandersson ?

//WSP

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.