T
Innertak? Hvitt? ta det som er billigst. Alle ser omtrent like ut.

T
Fremtidig himling i gang, kjøkken og stue.
Vurderer mer på hvordan kvaliteten er eller om vi skal ta panel fra huntonit (?) i stedet.
Budsjettet sier så billig som mulig....

Bomullshvitt takpanel montert i et kjøkken/spisestue på ca. 25 m2. Slett overflate med innfelte downlights. Jeg renoverte kjøkkenet/spisestuen i huset mitt i fjor og valgte den bomullshvite varianten fra Byggmax. Overflaten er ca 25 m2. Synes at den var lett å montere og pen. Ville også ha en billigere, prisverdig variant av takpanel og har ikke angret på valget mitt.

• Liker
Ahm.s
  • Laddar…
A
Jeg har samme som Fel av Åke og er fornøyd.
Ingen større problemer med å få opp. Noen skiver skilte millimetre på bredden som forstyrret oss perfeksjonister, men ingenting som noen ville engang oppfatte når man ser opp.

T
Takk for bilde :)
Synes det ser helt greit ut, kan jeg bare overtale samboren når hun er ferdig med jobb så blir det nok en slik

Fel av Åke skrev:
[bilde] Jeg renoverte mitt kjøkken/spisedel i huset mitt i fjor og valgte den bomullshvite varianten fra Byggmax. Overflaten er ca. 25 m2. Synes den var lett å montere og pen. Ville også ha en billigere, prisverdig variant av takpanel og har ikke angret på mitt valg.

T
Har satt slike plater i rommene på loftet, og de er hyggelige å jobbe med, men i resten av huset unngår jeg det gjerne ;)

Blir nok å sparkle og slipe da alle vegger i første etasje skal gipses :confused:

Bezt skrev:
Ellers finnes det takgips, gipsplank.
[lenke]

Fordelen er at man kan male på gipsen, men tvilsom om foliekledde plater.

Kjøpte 70 kvm byggmax og har satt opp 20-30 kvm synes den har fungert bra, fått noen små glipper men det skyldes nok mest at jeg har vært alene og uten løft

T
Det høres betryggende ut, har du skrudd eller spikret opp platene ? :)

nino skrev:
Kjøpte 70 kvm byggmax og har satt opp 20-30 kvm synes den har funket bra, fått noen små gliper men det kommer nok mest av at jeg har vært alene og uten løft

A
Vi brukte spikerpistol med vår Byggmaxpanel. Vi merket også at det ble sprekker hvis vi prøvde å gjøre det selv, så vi anbefaler å være to. En som holder i og trykker platen på plass og en som spikrer/skruer.

Best å bruke stiftepistol.
For øvrig går det aldeles utmerket å male takplater av typen Huntonit.

En refleksjon jeg har gjort er at takplater sjelden koster under hundrelappen per kvadratmeter, men det går an å kjøpe laminatgulv for femti kroner! :eek:
Trolig mindre konkurranse på takplater, for rent holdbarhetsmessig kan de være dårligere enn noe man går på.

Fantes tak for 60-70 spenn her hos byggevarehuset men det var som en bølgepapp plate med litt folie på, gikk i stykker bare man løftet i den men jeg er enig, tak should være litt billigere

Jeg skrudde fordi jeg senket taket og har prøvd å få det så bra lydisolert som mulig, så det er senket uten altfor mange festepunkter i bef tak, 45mm isolasjon, 2×13mm gips og takplate.... håper det blir bra, skal gjøre så i hele leil som jeg bygger da det er ganske lytt

• Liker
thomas33
  • Laddar…
Tobias Knutsson skrev:
Det høres betryggende ut, har du skrudd eller spikret opp platene? :)
Jeg skrudde opp mine plater. Jeg var alene når jeg gjorde det, hadde bare hjelp av en høy og senkbar støtte. Med litt stahet gikk det bra og fikk ingen glipper. :) Men selvfølgelig, hadde man vært to hadde arbeidet vært smidigere og gått fortere.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.