Nå svarer jeg uten en masse lang erfaring (jeg ligger bare på litt over 100 gipsplater satt opp), men jeg lurer på hva slags type tak det er nå?
Går det an å skru i? Hvis ikke, hvor tett kan du skru. Du vil ikke at gipsen skal henge og bør nok skru ganske tett. 5-6 mm plater er riktignok lettere, men de er veldig elastiske av fukt. Kanskje du kan lime dem? Jeg vet ikke, men det føles som man kanskje skal ha tykkere gips i taket? Om ikke for stabilitetens skyld, så for oppsettet. Kan bare tenke meg hvor ille det kan være med eller uten plateheis med 5 mm plater. De er som kjempebred båndspagetti!

Ellers vil jeg bare ønske lykke til! Hvis du velger gips til taket så håper jeg du ikke blir helt gal som jeg ble av det!