Vårt innertak består i dag av noen slags rektangulære hvite tretavler i hele huset.

Når vi til våren skal bygge til og om huset lurer jeg på hvordan man vanligvis gjør. F.eks. så blir det stygge skjøter her og der når man flytter vegger, elbokser osv. Kan man skru 6 mm gips direkte mot gamle taket? Ville forenkle en del faktisk. Synes heller ikke at det er særlig pent i dag :-/

Noen med erfaring?
 
Nå svarer jeg uten en masse lang erfaring (jeg ligger bare på litt over 100 gipsplater satt opp), men jeg lurer på hva slags type tak det er nå?

Går det an å skru i? Hvis ikke, hvor tett kan du skru. Du vil ikke at gipsen skal henge og bør nok skru ganske tett. 5-6 mm plater er riktignok lettere, men de er veldig elastiske av fukt. Kanskje du kan lime dem? Jeg vet ikke, men det føles som man kanskje skal ha tykkere gips i taket? Om ikke for stabilitetens skyld, så for oppsettet. Kan bare tenke meg hvor ille det kan være med eller uten plateheis med 5 mm plater. De er som kjempebred båndspagetti! :) Ellers vil jeg bare ønske lykke til! Hvis du velger gips til taket så håper jeg du ikke blir helt gal som jeg ble av det!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.