Hei. Jeg har revet paneltak som satt før i huset som er bygget 70. Jeg merket at det er ca 100cc på de langsgående bjelkene. Jeg tenkte å sette kortlinger på 30cc imellom fordi jeg tenker å montere takgips vertikalt, mitt spørsmål er om jeg trenger flere langsgående bjelker eller blir taket stabilt med kortlinger imellom de langsgående bjelkene?

• Tak under renovering med isolering synlig, plastfolie og en støttestang for montering av takgips. Veggene mangler ferdigbehandling.
  • Tak uten paneler med synlig isolasjon og reglar, stige i hjørnet og en åpen dør. En støttestang sees ved siden av døren.
Sett glespanel i stedet, det er både enklere og raskere

Glespanel 28x70, c-c 40 og det vil være OK

FermRobin FermRobin skrev:
Jeg tenkte sette kortlinger på 30cc imellom for jeg tenker sette takgips vertikalt
Sett den horisontalt istedenfor;)

• Liker
Granngubben
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Sett den horisontalt i stedet;)
Jeg mener horisontalt 😅

F fribygg skrev:
Sett glespanel i stedet, det er både enklere og raskere
Okei mener dere at man hadde satt det under de eksisterende stenderne da? Og så gipse? Holder de eksisterende stenderne for det?

Ok dere mener at man hadde satt det under de eksisterende bjelkene da? Og så gipse? Holder de eksisterende bjelkene for det?
Vi har dog bare 224 i takhøyde så vil ikke miste for mye takhøyde, men tror dere at det ville funket med losholter mellom bjelkene

Bordet jeg ikke har langsgående reglar hår som ekstra støtting for glespanel isf? Reglene som sitter der i dag har rart mål 50x125mm

• Takisolasjon med plastfolie og synlige lekter, der ett lerret er festet til veggen. En stige står opp mot veggen i høyre hjørne.
  • Oisoler tak med plastfolie og reglar er synlig. Taket mangler ekstra støtte, som er temaet i diskusjonen. Bakgrunnen viser en åpen dør og diverse verktøy.
Okej ni menar att man hade satt det under den befintliga reglarna då? Och sedan gipsa? Håller dem befintliga reglarna för det?
Ja
Ja, men pass på å trekke el først
Ja

Bordet jeg ikke ha langsgående reglar hår som ekstra støtting for glespanel isf? Reglene som sitter der i dag har merkelig mål 50x125mm
To tommer fem er et normalt mål på saget trelast

• Liker
FermRobin og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.