Vi hadde et firma her som utførte gravearbeid samt steinlegging, og når det var tid for å bygge tak til teknikkrommet så klødde de seg i hodet og hadde ikke direkte noen plan, så vi måtte vende oss til et annet firma.
Løsningen som deretter ble gjennomført var å under blandingen av granittkeramikk og terrassebord legge et papptak med fall inn mot bassenget (pilens retning, se bilde), for at vann skal renne mot bassengens utside ned på gulvet i teknikkrommet, hvor det i sin tur er avløp (et boret hull i gulvet).
Nå til min bekymring: vannet vil jo da renne ned på/langs med trebjelkene, som jeg gjetter er ubehandlet. Og jeg tenker da med min veldig mangelfulle byggkunnskap at dette vil råtne relativt raskt. Men som sagt, jeg kan ikke spesielt mye om dette, og det er et velrenommert firma som har utført arbeidet, så derfor skulle jeg gjerne få litt uavhengige meninger om hva dere tror om holdbarheten.
Tusen takk på forhånd.
Legger ved bilder på hvordan det så ut før taket var på plass, hvordan det ser ut nedenfra på den siden av teknikkrommet som også er bassengens utside, et bilde ned gjennom luken ovenfra, samt et bilde ovenfra med det øverste laget hvor jeg har markert hvilken del taket ligger under, samt takets helling.
Løsningen som deretter ble gjennomført var å under blandingen av granittkeramikk og terrassebord legge et papptak med fall inn mot bassenget (pilens retning, se bilde), for at vann skal renne mot bassengens utside ned på gulvet i teknikkrommet, hvor det i sin tur er avløp (et boret hull i gulvet).
Nå til min bekymring: vannet vil jo da renne ned på/langs med trebjelkene, som jeg gjetter er ubehandlet. Og jeg tenker da med min veldig mangelfulle byggkunnskap at dette vil råtne relativt raskt. Men som sagt, jeg kan ikke spesielt mye om dette, og det er et velrenommert firma som har utført arbeidet, så derfor skulle jeg gjerne få litt uavhengige meninger om hva dere tror om holdbarheten.
Tusen takk på forhånd.
Legger ved bilder på hvordan det så ut før taket var på plass, hvordan det ser ut nedenfra på den siden av teknikkrommet som også er bassengens utside, et bilde ned gjennom luken ovenfra, samt et bilde ovenfra med det øverste laget hvor jeg har markert hvilken del taket ligger under, samt takets helling.
Tre klarer seg ganske bra i vann, du har folk hvis jobb er å dra opp gamle trestokker fra sjøbunnen og selge disse dyrt... I ditt tilfelle, så lenge treet får mulighet til å tørke og står luftig er det rolig, det er verre med innesperret og fuktig treverk.
Hei, hva har du for mål på teknikkrommet? Bredde og dybde?O OlaMalmo skrev:Vi hadde et firma her som gjorde markarbeid samt legging av heller, og når det var på tide å bygge tak til teknikkrommet, klødde de seg i hodet og hadde ikke direkte noen plan, så vi måtte vende oss til et annet firma.
Løsningen som deretter ble gjennomført var å legge et pappetak med helling inn mot bassenget (pilens retning, se bilde) under blandingen av granittkeramikk og terrassebord, for at vannavrenning skal skje mot utsiden av bassenget ned på gulvet i teknikkrommet, hvor det på sin side finnes avrenning (et boret hull i gulvet).
Nå til min bekymring: vannet vil da renne ned på/langs med trebjelkene, som jeg antar er ubehandlet. Og jeg tenker da med min veldig mangelfulle byggkunnskap at dette vil råtne relativt raskt. Men som sagt, jeg kan ikke spesielt mye om dette, og det er et velrenommert firma som har utført arbeidet, så derfor vil jeg gjerne få litt uavhengige meninger om hva dere tror om holdbarheten.
Tusen takk på forhånd.
Legger ved bilder av hvordan det så ut før taket var på plass, hvordan det ser ut nedenfra på den siden av teknikkrommet som også er bassengens utside, et bilde ned gjennom luken ovenfra, samt et bilde ovenfra med det øverste laget hvor jeg har markert hvilken del taket ligger under, samt takets helling.
Klikk her for å svare




