Mål begge selvfølgelig, og tommestokk duger ikke, skyvelære kan fungere, men siden du må måle så mange ganger er det en risiko for at du får for store variasjoner der du "skjøter" målingene, så jeg synes du skal gjøre som proffene gjør, mål med stoppeklokke og laser, du må være ganske rask på fingrene dog siden det er ganske kort strekning :)

Mikael_L
1. Sterling OSB klasse 3, 2442 mm
2. OSB ukjent merke men klasse 3 ifølge min byggevareforhandler 2442 og en halv mm.

Begge målt for hånd med ukalibrert Byggmax 5-meters målebånd (for 10:-, hele huset er bygget med slike målebånd :x).
Temp ca 15 grader, luftfuktighet ukjent, men antagelig rundt 50% rH med tanke på utetemperaturen.
Fuktighetsnivå i OSB ukjent, men sannsynligvis tilsvarende ca 50% rH, altså lav, kanskje rundt 10%
thumbnail.asp

Sist redigert:
  • Haha
Dan M
  • Laddar…
Mikael_L
Men jeg tror at du har rett, at 244cm kommer fra 96".

JOW skrev:
Ja, gipset er 250, osb er 244, så det mangler litt... Så jeg har saget remser av osb og satt øverst...
hvor kjøper Du gips? jeg bruker 270, = passet best til mitt hus, = 4:2 m i høyeste delen. Synes bare det virket slitsomt å skjøte, når det finnes plater som passer, men her i Skåne bygger vi med enkelgips og kun dette.

Ja, i garasjen ble det 240 cm takhøyde, dermed kjøpte jeg 240's plater dit. I huset 250 cm, så da var det jo bra med 250's plater... Det var altså osb jeg klaget på :)

12 mm kryssfiner er 244 men tar man 18mm og oppover så er den 240...
hvorfor korte for den lille remsan? legg den i bunnen og sett den store platen på....
mvh
estwing

Ja, jeg har ikke kortlat bak remsen, derimot når jeg skrudde gipsen så dro jeg en i remsen og en i den store platen, altså på halve halve bredden av gipsplaten.

korrekt!!!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.