30.103 lest ·
22 svar
30k lest
22 svar
Tak eller vegger først
Mål begge selvfølgelig, og tommestokk duger ikke, skyvelære kan fungere, men siden du må måle så mange ganger er det en risiko for at du får for store variasjoner der du "skjøter" målingene, så jeg synes du skal gjøre som proffene gjør, mål med stoppeklokke og laser, du må være ganske rask på fingrene dog siden det er ganske kort strekning 
1. Sterling OSB klasse 3, 2442 mm
2. OSB ukjent merke men klasse 3 ifølge min byggevareforhandler 2442 og en halv mm.
Begge målt for hånd med ukalibrert Byggmax 5-meters målebånd (for 10:-, hele huset er bygget med slike målebånd :x).
Temp ca 15 grader, luftfuktighet ukjent, men antagelig rundt 50% rH med tanke på utetemperaturen.
Fuktighetsnivå i OSB ukjent, men sannsynligvis tilsvarende ca 50% rH, altså lav, kanskje rundt 10%

2. OSB ukjent merke men klasse 3 ifølge min byggevareforhandler 2442 og en halv mm.
Begge målt for hånd med ukalibrert Byggmax 5-meters målebånd (for 10:-, hele huset er bygget med slike målebånd :x).
Temp ca 15 grader, luftfuktighet ukjent, men antagelig rundt 50% rH med tanke på utetemperaturen.
Fuktighetsnivå i OSB ukjent, men sannsynligvis tilsvarende ca 50% rH, altså lav, kanskje rundt 10%
Sist redigert:
hvor kjøper Du gips? jeg bruker 270, = passet best til mitt hus, = 4:2 m i høyeste delen. Synes bare det virket slitsomt å skjøte, når det finnes plater som passer, men her i Skåne bygger vi med enkelgips og kun dette.JOW skrev:
Klikk her for å svare