Hei!
Tilskudd i familien og et rom skal bli til to, selvfølgelig vil man ha en dør inn til rommet også..
Det er i en bærende vegg som døråpningen skal åpnes opp i. Veggen er av trestendere, 45x95 cc 60. Tanken er å fjerne en stående stender, sette to på hver sin side av døråpningen (70 bred døråpning), frese ut disse og avlaste med liggende stender/bjelke på høykant ovenfor.
Vil det holde å avlaste med en bredere stender? Typ 45x195? Den vil jo bli bare ca 90 cm lang. Eller må det gjøres med en limtrebjelke?
Må det søkes byggetillatelse for å ta opp en døråpning, eller er det bare når det er større inngrep som å fjerne en vegg eller lignende?