Ja det kan du gjøre. Du trenger ikke en gang erstatte den hvis du ikke vil, jeg antar at du skal sette gips eller noe annet som innertak?
Derimot så vil eventuelle kutterspån falle ned og er det mot vinden bør det erstattes på noe vis.
Derimot så vil eventuelle kutterspån falle ned og er det mot vinden bør det erstattes på noe vis.
Tusen takk!
Det ligger vanlige isolasjonsbiter (mellom takbjelkene) ovenfor. Huset er fra 74.
tenkte sette sånne der takplater med liten skjøt. Taket beveger seg en del så gips kommer jeg nok ikke få til uten sprekker.
Det ligger vanlige isolasjonsbiter (mellom takbjelkene) ovenfor. Huset er fra 74.
tenkte sette sånne der takplater med liten skjøt. Taket beveger seg en del så gips kommer jeg nok ikke få til uten sprekker.
Bare riv ned spont så du får renner å legge rørene dine i, problemet er at det trolig er 12,5 mm spont, har du flaks så er det tykkere, rørene er 16 mm utvendig, men det går da an å hakke ut noen mm i takstolen. Når du skal gå på tvers skyver du rørene over den eksisterende sponten. En annen sak er at det nå er 15 mm rør og bokser, det går fint å skjøte med 16 rør og tilsvarende muffe og teipe ordentlig på 15-siden av muffen så det ikke sklir fra hverandre, en 16 muffe klaprer på 15 rør
Klikk her for å svare