Holder på å ta fram en 15 kvm teglesteinsvegg langs den ene kortsiden i leiligheten som er dekket med ca 7-30 mm puss. Vil ta fram den uten å skade den for mye, samtidig som jeg ikke har tid til å gjøre noen form for arkeologisk utgraving.
Begynte med hammer og meisel men det tok for lang tid, så jeg gikk over til en borhammer, selv om den riper opp teglsteinen og slår bort litt fliser enkelte steder. Men det er kanskje uunngåelig, eller? På samme måte ser det ut til å ta ekstremt lang tid med manuell stålbørste å få bort den siste pussen, vurderte å sette en roterende børste på boremaskinen.
Noen som har noen tips på hvordan man gjør dette på beste måte?
Begynte med hammer og meisel men det tok for lang tid, så jeg gikk over til en borhammer, selv om den riper opp teglsteinen og slår bort litt fliser enkelte steder. Men det er kanskje uunngåelig, eller? På samme måte ser det ut til å ta ekstremt lang tid med manuell stålbørste å få bort den siste pussen, vurderte å sette en roterende børste på boremaskinen.
Noen som har noen tips på hvordan man gjør dette på beste måte?
forresten, vet noen om man kan bruke en borhammer som meiselmaskin? Eller er det to helt forskjellige verktøy?
Det er vel samme maskin.Daniel_179 skrev:
Håper du har sjekket så at teglveggen ikke har innfelt strøm trukket noen steder. Vi vurderte også litt raskt å ta frem en teglvegg, men det gikk ikke da det var skåret ut for strøm i den.
Er ikke enig i at det er samme maskin. En borhammer har som hovedoppgave å kunne bore runde hull mens en bilmaskin ikke roterer. Det er stadig vanligere at borhammere har funksjonen til å slå av rotasjonen for mindre bilingsarbeid.
Du har nok helt rett, en bilmaskin er jo spesialtilpasset, dyrere og sikkert sterkere. Min borhammer kan man slå av rotasjonen på og bare få slag. Men tror dere at den funker til å bile i betong med? Vanskelig kanskje å si siden dere ikke har sett akkurat den, men se det som en standardmodell av borhammer.
Klikk her for å svare