Hei!

Vi skal legge gulv om en stund og lurer på hvilket vi skal kjøpe. Byggmax er jo som vanlig billige men er de gulvene bra? Litt kvister og sånt er helt greit men ingen store hull eller sprekker.

Finnes det noen andre steder man kan kjøpe furugulv til rimelig pris? Vi vil jo ha så brede planker som mulig men samtidig så har vi et ganske stramt budsjett. Forslag?

S
dere får sjekke et lokalt sagbruk.
eventuelt kjøpe billig og sortere ut det som er bra. har dere uflaks kan det bli dyrere enn for eksempel beijer eller andre dyrere firma.
hvis dyrere kan det være nødvendig å sortere, men da kan dere bytte plankene.

Vi var inne i menneskebyen i går og kikket på det i går og det ser jo helt ok ut. Litt stygge kvister men man får vel regne med litt spill. Spill blir det nok uansett hvor dyrt virket er fra begynnelsen.

Men lokalt saget ville vært interessant - noen som kjenner til noen sag i växjö - hovmantorpstraktene?

Jeg har også lett etter furugulv. Problemet med å la et lokalt sagbruk høvle et gulv er at mange ikke har tilgang til en tørke. Jeg har spurt to forskjellige sagbrukere, men begge var tvilsomme til å høvle gulv siden det kunne kuve seg og krympe. Hvis man ikke bryr seg om det, kan du sikkert få bedre gulv til lavere pris hos et lokalt sagbruk. Kan forresten varmt anbefale kavelbrosågen, men den er nærmere Kalmar enn Växjö.

Kjøpte 26x145 furugulv på GS-byggvaror utenfor Halmstad, for 89kr kvadraten, bra kvalitet gjennomgående. Kalles "japan-gulv" pga dimensjonen går på eksport til Japan. Det som er forkastet av pirkete Japanere så for mine øyne bedre ut enn A-klassifiserte svenske gulv:-)

Forbo skrev:
Kjøpte 26x145 furugulv på GS-byggvaror utenfor Halmstad, for 89kr kvadraten, bra kvalitet gjennomgående. Kalles "japan-gulv" pga dimensjonen går på eksport til Japan. Det som er vraket av pirkete Japanere så for mine øyne bedre ut enn A-klassifiserte svenske gulv:-)
Enig med Forbo, men jeg har ikke funnet noe "japangulv".

Jeg har lagt inn "Økonomigulv" som er noe bredere og dyrere men også blir pent:

http://www.gsbyggvaror.se/produkter/tra/FURU_GOLVTRa_EKONOMI_KVALITE.html

Kanskje har dere en lignende mindre tredgård i Kronoberg som ikke inngår i de store kjedene?

Sist redigert:
KnockOnWood skrev:
Er enig med Forbo, men jeg har ikke funnet noe "japangolv".
Det ble ikke kalt Japan-gulv i butikken/lageret, men da jeg la inn bestillingen på gulvet ble ordet nevnt og så sjekket jeg det, og den dimensjonen er tydeligvis spesifikk for japansk eksport:-) Det gulvet har de ikke med på nettsiden. (Det var det gulvet du kjøpte jeg stakk innom der og skulle se på når jeg fant 2-3 varianter de hadde hjemme, og dette kostet 89kr kvadraten..)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.