Tror ikke det er noen fare i det hele tatt, overfladisk armering ruster alltid. Derfor skal den som regel ligge minst 30mm inn i en støpning, og betong er "aggressiv" så mer rust i overfladiske jern når fukt & oksygen tilsettes konstant.M msundq skrev:
Du ser ut til å ha gammeldags skikkelig støping med bord som formsetting, og du har garantert flere lag armering i forskjellige sjikt, de pleide ikke å spare på dimensjonene heller om det ikke var krigstider. Selv den relativt store støpeflaten signaliserer bra armering.
Nå jobber jeg med å bygge nye betongkonstruksjoner og ikke reparasjon, så jeg er ikke ekspert på å reparere gammelt.M msundq skrev:
Men ut fra bildet synes jeg ikke det ser ut til å være en "stor" påvirkning/skade, så jeg ville ikke ha reparert det for et hønsehus. Men hvis jeg skulle reparert det, ville jeg billet rent rundt armeringen, børstet bort løs rust, lagt på en reparasjonsmasse som Ardex A46 eller lignende.
Skulle jo også kunne være et forsøk på sveisefester for eventuell innredning/bokser/o.s.v.
Klikk her for å svare