hahalj
Har sett at folk gjør litt forskjellig med syllpappen, selvklart skal den ligge mellom betonggrunn eller som i mitt tilfelle lecablokkene og svillen. Men noen har jeg sett legger også syllpapp oppå svillen og under kantbalkene i gulvbjelkelaget. På den måten blir det altså syllpapp på både under- og oversiden av svillen.

Er dette normalt? Finnes det fordeler eller ulemper med å gjøre så? Syllpappens funksjon er jo å fuktisolere mot underliggende konstruksjon, men regner man da med at syllvirket likevel blir så fuktig at man vil beskytte gulvbjelkelaget enda mer med et ekstra lag syllpapp?

hahalj
Ingen som har en mening om dette? Hvordan har dere selv gjort det?

Mikael_L
Jeg kan ikke i det hele tatt se hva finessen med syllpapp der skulle være ...?

edit:
Blir syllen for fuktig, til tross for syllpapp under den, så er det noe annet helt sprøtt.

hahalj
Nei, ikke jeg heller, det er derfor jeg spør. Vet at jeg har sett dette når jeg har surfet rundt, men finner ikke lenger hvor det var. Tenkte bare så jeg ikke har gått glipp av noe.

Høres rart ut, verken hørt, sett eller gjort det selv, kan heller ikke se vitsen med det

høres ut som noen har trodd at syllpappen er der som vindbeskyttelse, om de ikke har brukt det som høydejustering.

Noen mener at man kan motvirke "knarr" på denne måten... selv har jeg som vanlig ikke en anelse

Jeg ville også gjette på antiknarr.

Protte

Blir jo veldig mye trykk på sylen så det vil jo neppe knirke? Pluss at det er jo så langt under ferdig gulv så ingen vil noen gang høre det? Kjør med papp under sylen, det blir alle tiders!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.