Fant ingen passende forumdel for dette spørsmålet, så tar det her.
Trenger litt inspirasjon. Vil låse fast sykkelen mot en støttemur jeg har. Tenker også å ordne slik at jeg kan dra ut en presenning eller lignende over den etter hvert så den slipper det verste av regn og snø.
Det jeg trenger litt tips om er hvordan jeg lager en innretning i støttemuren (som er plass-støpt betong) som jeg kan låse sykkelen fast i. Jeg kunne skaffet en forzinket metallbit som jeg bøyer til og fester med to ekspansjonsbolter så jeg får en "løkke" jeg kan dra en sykkellås gjennom. Tenker likevel på om det finnes bedre/smartere/enklere/standardiserte måter å gjøre dette på.
Noen som har gjort noe lignende, eller bare har tanker generelt, og har erfaringer å dele?
Trenger litt inspirasjon. Vil låse fast sykkelen mot en støttemur jeg har. Tenker også å ordne slik at jeg kan dra ut en presenning eller lignende over den etter hvert så den slipper det verste av regn og snø.
Det jeg trenger litt tips om er hvordan jeg lager en innretning i støttemuren (som er plass-støpt betong) som jeg kan låse sykkelen fast i. Jeg kunne skaffet en forzinket metallbit som jeg bøyer til og fester med to ekspansjonsbolter så jeg får en "løkke" jeg kan dra en sykkellås gjennom. Tenker likevel på om det finnes bedre/smartere/enklere/standardiserte måter å gjøre dette på.
Noen som har gjort noe lignende, eller bare har tanker generelt, og har erfaringer å dele?
Garvede løkker med gjenger finnes allerede så bor et hull og lim inn en slik om du bare vil ha en løkke. Se bare til å ha marginal så kjeden går gjennom. Taket avhenger av hvordan det ser ut, men det er omtrent like enkelt å bygge en konstruksjon for et plasttak som en presenning, og skal det holde mer enn ett år blir det omtrent like dyrt.
Takk, innså akkurat at det nok blir perfekt med en båtring festet med to ekspansjonsbolter (de jeg fant ved rask googling hadde to festepunkter). Ringen i en slik er jo stor nok til låsen min.Z z_bumbi skrev:Garvede øglor med gjenger finnes allerede så bor et hull og lim dit en slik om du bare vil ha en øye. Sørg bare for å ha margin så kjeden går igjennom. Taket avhenger av hvordan det ser ut men det er omtrent like enkelt å bygge en ramme for et plasttak som en presenning og skal det holde mer enn et år omtrent like dyrt.
Tanken med presenning er ikke bare tak men noe som skal dekke sykkelen helt. Tenker at jeg kan rulle opp den oppå støttemuren og rulle ned den over sykkelen når den står der. Har ikke "råd" med et tak som henger over sykkelen for mye da det ville stjele plass for bilen. Den biten er dog overkurs og noe jeg løser senere.
Klikk her for å svare