Holder på å rive en gammel toalett i huset mitt fra -48 og støtte på eternitrør som jeg fikk hjelp til å forsiktig fjerne hele, plastpakket og kjøre til ÅVC med. Leste opp (og bekymret meg utrolig mye) om asbest i og med dette.

Nå som jeg river videre ser jeg at toalettens tapet holder fast en gipsplate som sitter oppå en tapetsert masonittplate som er limt mot betongen bak med et brunt lim.
Kan dette være svartlim eller er svartlim helt svart?

Hva kan det ellers være for lim?

Veggoverflate med lag av masonitt og gips, limt med brunt lim, delvis avdekket under oppussing. Synlig rør og flassende maling i bakgrunnen. Gammelt toalett under renovering med lag av tapet og gipsskive. Synlig er også en brun klister, elektriske kabler og eksponert betongvegg. Vegg med lag av gammel tapet og masonittskive, limt med brunt lim. Synlig gipsskive og avskallet mur bak.

Vanlig kontaktlim ville jeg definitivt klassifisert bildene dine som.

• Liker
Patrik Kullman
  • Laddar…
Lyder betryggende! Er det noen andre som er enige eller har en annen mening?

Hva jeg har hørt er at man ikke bare kan gå ut fra at det er svart asbest, det kan finnes der uansett. Det eneste riktige er å ta en bit og sende den inn for analyse, det koster ca 500 kr, du får da svar på om det inneholder asbest eller ikke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.