4.565 lest ·
6 svar
5k lest
6 svar
Sundström ABEK gassfilter, hvor lenge holder det?
Jeg holder på å slipe gammelt lim fra betonggulv og det lukter skikkelig vondt og gir hosting, så jeg bruker et ABEK gassfilter som er et par år gammelt (har ligget i en plastpose, men åpnet).
Jeg syntes at det "slapp gjennom" litt og jeg hadde fortsatt litt hosting, men veldig mye mindre enn uten, så jeg dro og kjøpte et nytt, og da hoster jeg ikke i det hele tatt, så tydeligvis har det gamle mistet sin "effekt"...
Hvor lenge kan man egentlig bruke det?
Det gamle hadde jo ikke vært brukt mye, brukte det for noe mugemiddel jeg sprayet på gulv tidligere under kanskje to-tre timer...
Jeg syntes at det "slapp gjennom" litt og jeg hadde fortsatt litt hosting, men veldig mye mindre enn uten, så jeg dro og kjøpte et nytt, og da hoster jeg ikke i det hele tatt, så tydeligvis har det gamle mistet sin "effekt"...
Hvor lenge kan man egentlig bruke det?
Det gamle hadde jo ikke vært brukt mye, brukte det for noe mugemiddel jeg sprayet på gulv tidligere under kanskje to-tre timer...
Blir det gasser av limet? Er det bare støv som filtreres så går aldri filteret tomt og mister filtreringsevnen. Derimot blir det litt tungt å puste etter en stund...
Rene gassfilter med aktivt kull pleier man å kunne veie med en nøyaktig vekt for å se hvor mye den aktive substansen har reagert med. Da skal det stå en opprinnelig vekt angitt på filteret.
Kolet reagerer med stoffer i luften, så et åpnet filter som har ligget noen år kan meget vel være oppbrukt.
Rene gassfilter med aktivt kull pleier man å kunne veie med en nøyaktig vekt for å se hvor mye den aktive substansen har reagert med. Da skal det stå en opprinnelig vekt angitt på filteret.
Kolet reagerer med stoffer i luften, så et åpnet filter som har ligget noen år kan meget vel være oppbrukt.
Hei Anders. Hvordan har det gått med ditt forsåpnede mattelim? Vi har samme elendighet på toalettet i sommerhytta vi kjøpte i fjor. Har revet bort matten og slipt bort alt lim og sparkel, men lukten er fortsatt sterk. Googler meg gal på forskjellige tette lag og sperreduker.anders07 skrev:

Jeg slipte ned 2-3 millimeter og behandlet med FlorosilR ruaa6221 skrev:
Klikk her for å svare