Finnes det noe program som kan beregne bæreevnen på takstoler, der man kan legge inn opplysninger ut fra de takstolene man allerede har?
Det jeg er ute etter er å bygge om eksisterende takstoler og skulle gjerne hatt en bæreevneberegning på dem. Takstolene er fra -39 og er av typen fagverkstakstol, der jeg vil flytte støttebena og sette opp en ny evt. bærevegg på midten.
Har takstolshåndboken med program, men der blir det ikke som jeg ønsker helt
Eller er den eneste løsningen å henvende seg til en konstruktør?
Det jeg er ute etter er å bygge om eksisterende takstoler og skulle gjerne hatt en bæreevneberegning på dem. Takstolene er fra -39 og er av typen fagverkstakstol, der jeg vil flytte støttebena og sette opp en ny evt. bærevegg på midten.
Har takstolshåndboken med program, men der blir det ikke som jeg ønsker helt
Noen som kan tipse om en konstruktør angående beregning? Og hva det koster å hyre noen.
Står på et veiskille hvordan jeg skal gå videre, antagelig flytte støtteben eller tenke om... Kanskje gjøre gulvarealet mindre.
Står på et veiskille hvordan jeg skal gå videre, antagelig flytte støtteben eller tenke om... Kanskje gjøre gulvarealet mindre.
Hadde en bygningsingeniør her og så på hvordan jeg skulle gjøre for å kunne fjerne veggen til kattvinden. Han mente at takstolene skulle bæres av i henhold til det som er tegnet. Regelen som går vertikalt er bare for å få en vegg og ikke ha skråtak hele veien ned. Virket er 45x145.
Hva tror dere om dette, føles det som en god løsning? Skal forsøke å dokumentere alt etter hvert og legge det ut her.
Hva tror dere om dette, føles det som en god løsning? Skal forsøke å dokumentere alt etter hvert og legge det ut her.
Klikk her for å svare