Hei.
Jeg har en idé om å sette opp en travers i låven min. Jeg trenger en styrkeberegning av takstolen for å se hvor mye last den tåler.
Ville vært takknemlig om noen kunne hjelpe meg eller gi tips om hvor jeg kan henvende meg.
Jeg har vedlagt bilder og en tegning som viser takstolen med mål, dimensjoner og vinkler.
Tegningen viser punktene A, B og C, og det er i disse punktene jeg vil vite hvor mye belastning de tåler.
mvh
Håkan

• Ritning av takstol med mått och dimensioner, visar punkterna A, B, och C. Inkluderar detaljer om skruvförband och avstånd mellan takstolar.
  • Trebjelker i en lade med skråtak og støttebjelker, plassert over en rundballe med halm.
  • Takstol i en lada med høyballer på tregulvet.
  • Innvendig bilde av en låvetakstol. Viser treverkets konstruksjon og dimensjonene som vurderes for en traversinstallasjon.
  • Trebjelker i en ladetakstol sett nedenfra, med en blå metallbjelke som støtte.
Sist redigert:
Om dette dimensjoneres etter dagens normer, så holder de sannsynligvis ikke som de står nå, uten noen travers. Skal du ha en ordentlig uttalelse, må du få tak i en bygningskonstruktør for å hjelpe deg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.