P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 919 innlegg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2.919 innlegg
Holder på og bygger om en gammel campingvogn med en køyeseng til barna. For sengebunnen i oversengen har jeg tenkt å ha en 12mm kryssfinerplate som hviler på en 21x21mm list. Størrelsen på platen blir 200x80 cm. Vil det holde?
Holde skal det nok gjøre, men den kan nok flekse en del. Enklest er vel å prøve hvor stiv kryssfinerplaten er med den spennvidden. Legg f.eks. platen på et par bjelker med den avstanden og tramp på den
. Det skiller en del i stivhet mellom forskjellige slags kryssfiner også.
Medlem
· Västra Götaland
· 118 innlegg
Hvordan skal listen sitte? Med de dimensjonene skulle jeg hatt flere lister på tvers under platen.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 919 innlegg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2.919 innlegg
Jo, jeg vurderte en slik, men da sengen blir noe smalere enn 80cm må jeg i så fall kappe av alle lamellene 1cm. En annen ulempe er at jeg tenkte å skru platen i listen for å stabilisere hele konstruksjonen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 innlegg
12 mm holder, gulvet i lekestuen holdt for flere voksne riktignok med 60 spennvidd og det var Byggmax billigste.
Trengs ingen tverrslåer, man må tenke på vekten i en campingvogn.
Alternativt 2 stk 4 mm kryssfiner med isopor imellom, en sandwich konstruksjon. Krever dog en limpress.
Protte
Trengs ingen tverrslåer, man må tenke på vekten i en campingvogn.
Alternativt 2 stk 4 mm kryssfiner med isopor imellom, en sandwich konstruksjon. Krever dog en limpress.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 innlegg
Sikkert men for din bruk holder den.
Konstruksjonsfiner har mer kvist og ser ikke så pen ut.
Ser man undersiden så er det vel en estetisk avveining man må gjøre.
Protte
Konstruksjonsfiner har mer kvist og ser ikke så pen ut.
Ser man undersiden så er det vel en estetisk avveining man må gjøre.
Protte
Har hørt at gamle innerdører er bra som sengebunner. De er både lette og harde.
Selv tenkte jeg bygge en overkøye med ribbebunn eller så leter jeg opp en billig barneseng med madrass på FINN.no og får da alt man trenger for en 5hundrelapp.
Selv tenkte jeg bygge en overkøye med ribbebunn eller så leter jeg opp en billig barneseng med madrass på FINN.no og får da alt man trenger for en 5hundrelapp.
Klikk her for å svare