Ja, tid for enda en asbesttråd. Har lest litt om popcorn ceilings i USA, disse hadde jo ofte asbest blandet inn.
Jeg har flere forskjellige tak med struktur i mitt hus fra 64. De fleste takene ser granget ut, men ett av takene har en litt annen struktur, veldig lik disse popcorn takene. Er det noen her som har opplevd asbest i strukturtak/maling i Sverige?
Eller har vi noen maler som kunne veilede meg i hva det kan være for struktur? Ser litt ut som spon/fiber eller hva?
Takk på forhånd!
Jeg har flere forskjellige tak med struktur i mitt hus fra 64. De fleste takene ser granget ut, men ett av takene har en litt annen struktur, veldig lik disse popcorn takene. Er det noen her som har opplevd asbest i strukturtak/maling i Sverige?
Eller har vi noen maler som kunne veilede meg i hva det kan være for struktur? Ser litt ut som spon/fiber eller hva?
Takk på forhånd!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.099 innlegg
I hus fra 60-tallet forekommer det ofte eternittplater som brannvern på vegger og tak i fyrrom, ellers var det ikke normalt. Andre steder var det ikke vanlig.
Det er enkelt å sende inn en prøve for analyse hvis man vil være sikker.
Det er enkelt å sende inn en prøve for analyse hvis man vil være sikker.
Jeg forstår at prøve er det eneste sikre om man vil vite sikkert, funderte bare om noen har støtt på det? Jeg skal ikke røre taket akkurat nå iaf så prøve får isf vente til den dag jeg trenger å skru i det igjen.BirgitS skrev:
Klikk her for å svare