K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 865 innlegg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1.865 innlegg
Hei,
Hvordan skal pussen bearbeides for å få den så glatt som mulig? Det står ikke så mye på nettet om forskjellige metoder og hvilket resultat man kan forvente seg. Jeg valgte å filte pussen med en fin filtbrett, men opplever ikke helt at overflaten er særlig glatt, det er mye ballast/sand på overflaten av pussen nå, og jeg hadde ønsket å ha det glattere enn det, så nær sandsparkel som mulig uten å bruke sandsparkel.
Kanskje er det jeg som har gjort "feil"?
- Begynt å filte for tidlig/sent
- For fuktig filt
- Vasket filten for sjelden etc?
- Gått for hardt på med filten?
Pussen ble ikke helt jevn overalt, så jeg måtte gå litt hardere på med filten for å fjerne litt puss så alt virkelig ble filet, kan det ha med saken å gjøre?
Ikke verdens beste bilde, det er mer synlig ballast i virkeligheten enn hva bildet viser.
Hvordan skal pussen bearbeides for å få den så glatt som mulig? Det står ikke så mye på nettet om forskjellige metoder og hvilket resultat man kan forvente seg. Jeg valgte å filte pussen med en fin filtbrett, men opplever ikke helt at overflaten er særlig glatt, det er mye ballast/sand på overflaten av pussen nå, og jeg hadde ønsket å ha det glattere enn det, så nær sandsparkel som mulig uten å bruke sandsparkel.
Kanskje er det jeg som har gjort "feil"?
- Begynt å filte for tidlig/sent
- For fuktig filt
- Vasket filten for sjelden etc?
- Gått for hardt på med filten?
Pussen ble ikke helt jevn overalt, så jeg måtte gå litt hardere på med filten for å fjerne litt puss så alt virkelig ble filet, kan det ha med saken å gjøre?
Ikke verdens beste bilde, det er mer synlig ballast i virkeligheten enn hva bildet viser.
Pussebrett type denne for å få det slett. https://www.kalk.se/product/5050000/962242
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 865 innlegg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1.865 innlegg
Rivbrett og kanitz i Teak da?
Hva er forresten forskjellen mellom rivbrett og kanitz? Jeg trodde det var det samme, bare at kanitzen var til for vanskelig tilgjengelige steder, typ hjørner?
Men etter tips skal man rive med brett først og bruke kanitzen etterpå, og helst skal de være i teak.
Hva er forresten forskjellen mellom rivbrett og kanitz? Jeg trodde det var det samme, bare at kanitzen var til for vanskelig tilgjengelige steder, typ hjørner?
Men etter tips skal man rive med brett først og bruke kanitzen etterpå, og helst skal de være i teak.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 865 innlegg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1.865 innlegg
Nei, sparkle i kjelleren tenker jeg ikke å gjøre
Det finnes en tanke med C-bruket. Jeg forstår at jeg ikke kan få det like sandglatt, men målet er å få det så jevnt som mulig, og min oppfatning er at det bør være mulig å få det jevnere enn min prøveflate.
Klikk her for å svare


