Holder på å senke et tak og plukket derfor bort det eksisterende innertaket. Da ble isolasjonen synlig og jeg ble overrasket da jeg så den. Mørk farge! Ajaj, mugg? Det virker imidlertid ikke slik, siden det er regelmessig stripete over hele isolasjonen og hvis man tar på disse stripene, kjenner man at det er litt stivere overflate enn der det ikke er mørkt. Hva er dette for noe og hva er det bra for?

Isolasjon med mørke, regelmessige striper under et demontert innertak, der stripene har en stivere overflate enn de lyse områdene.

ser ut som du har isolasjon med pappar på.
hvilket er da brukt feil.
normalt legges mot luftingen. ikke nederst mot plasten

Det der er noe som tidligere eiere har gjort for ca. 13 år siden. Hva fyller stripene for funksjon?

Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Det der er noe som tidligere eiere gjorde for ca 13 år siden. Hva fyller stripene for funksjon?
normalt er det ingenting annet enn brunt papir(det kan være produktnavn og fabrikant.
skulle skjære et snitt og kjenne hva det lukter.

Det lukter nesten ikke noe i det hele tatt

Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Holder på å senke et tak og fjernet derfor det eksisterende himlingstaket. Da ble isolasjonen synlig, og jeg ble overrasket da jeg så den. Mørk farge! Ojsann, mugg? Men det virker ikke slik, for det er regelmessig stripete over hele isolasjonen, og om man tar på disse stripene, kjenner man at det er en litt stivere overflate enn der hvor det ikke er mørkt. Hva er dette, og hva er det bra for?

[bilde]
Isolasjon som kalles byggmatte og som oftest ble brukt for isolering av loftsbjelkelag tidligere!
En kombinasjon av isolasjon og vindpapp som er impregnert for å motstå mindre mengder fukt.

• Liker
Karl_Pedal
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.