Vi delte av en stue for et par år siden ved å bygge den nye veggen direkte på gulvet. Siden vi har vannbåren gulvvarme i huset, la vi først en aluminium u-profil på gulvet, en regel i den, og så festet vi loddrette regler og skrudde i reglen. Veggen er altså ikke skrudd i gulvet. Dette fordi vi ikke kan skru ned i gulvet da vi ikke vet nøyaktig hvor varmeslyngene går. Vi opplever nå i ettertid at støy forplanter seg gjennom gulvet. Nå skal vi igjen dele av stuen for å få til et ekstra soverom. Hvordan unngår vi best at det blir støy igjen? Skal/bør man ta opp gulvet og spenne opp reglene mot det som er under? I beste fall ser vi gulvslyngene og kan da skru fast en regel. Vi har eikeparkett, men uklart hvordan det er montert.
Takk for alle tips!