44.032 lest ·
35 svar
44k lest
35 svar
Støter på metall hver gang jeg borer i gipsvegg HJELP
Hei.S SannaSund skrev:Skulle i dag få opp et tungt speil på veggen i gangen. Speilet skal dels festes i nedkant samt i overkant.
da jeg merket ut hullene i nedkant borer jeg først 1 hull for å sette plugg, noe som går bra. Så andre hullet tar det stopp etter 15 mm. Lyser man med lommelykt ser man at det er metall der inne. Prøvde å flytte hullet såvel opp som ned som til venstre som til høyre. Overalt støter jeg på samme metallhinder.
Så nå har jeg typ 10 hull i veggen så speilet bare må opp så det dekker den stygge veggen.
Hva tror dere at jeg har støtt på?? Veggen er i gangen og er en yttervegg. Kan jeg bare ta en metallbor og bore gjennom metallen eller kan jeg ødelegge noe vesentlig da?? Kan det være strøm eller vann eller lignende??
Slik ser veggen ut nå.
Alle hull unntatt det lengst til høyre tar stopp. (ja jeg er født med tommelen midt på hånden og kjemper etter beste evne)
[bilde]
3 scenario i mine øyne.
Man kan ha lagt en plåtregel på platen for skarving av gips eller så er det et vanns kap.
Kan som siste alternativ være en innebygd stålbjelke.
/Estwing
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 innlegg
Ehm.. tråden er 10 år gammel
Skyldig til en evt. vannskade er nok den som holder i boret, knapt den som har gitt et dårlig råd på et internettforum....Anna_H skrev:
Ikke nærtakende, men litt irritert blir man jo på folk som ikke kan lese innholdet. En vegg mot yttervegg i en gang er IKKE en vegg i en leilighet mot en trappeoppgang, da er det ikke en yttervegg.
Og om man på påstanden "slike sitter i trappeoppgang i utleiehus" svarer "vi bor i hus" så betyr det på ren norsk "Nei, vi bor ikke i leilighet".
Fremfor alt blir jeg irritert på at du tuller med TS når du insisterer på å mase om leiligheter. Det er etter min mening meget ufint å påpeke for TS at du mener hun er uklar ved å bevisst velge å mistolke det hen skriver som et "det SKULLE kunne være leilighet hun mener om man virkelig tøyer det som står skrevet".
Slutt å tulle.
Anta at det er en vannledning, men du fortsetter å mase om ditt innbruddssikring og at det vil feste ekstra godt, da blir jo du ansvarlig for vannskaden som oppstår om de velger å bore gjennom platen. Det skjønner du, ikke sant?
Så nei, jeg er ikke nærtakende, men jeg vil ikke at TS skal dumme seg ut, da det faktisk er mer sannsynlig at det er strøm, vann eller avløp, og IKKE innbruddssikring. Det kan være baksiden på elskapet?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 innlegg
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur fäster man trallplankor som trappor i ett vangstycke i metall?
Altan & Uteplats -
Återställa kattlucka i dörr med metall
Fönster & Dörrar -
Vilket lim är starkast för uppsättning gardinstång av metall mot kakel
Badrum -
Flattstål, metallbånd 1x15 mm søkes
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur borra ett axialt hål genom ett rundblock utan metallsvarv?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide