44.046 lest ·
35 svar
44k lest
35 svar
Støter på metall hver gang jeg borer i gipsvegg HJELP
Nå får du gi deg! Jeg gjør virkelig ikke narr av TS, men du oppfører deg som et hårsårt barn akkurat nå dessverre.Anna_H skrev:Ikke hårsår, men litt irritert blir man jo på folk som ikke kan lese hva som faktisk står. En vegg mot yttervegg i en gang er IKKE en vegg i en leilighet mot et trapperom, da er det ikke en yttervegg.
Og hvis man på påstanden "slike sitter i trapperom i utleiehus" svarer "vi bor i hus" så betyr det på ren norsk "Nei, vi bor ikke i leilighet".
Fremfor alt blir jeg irritert på at du gjør narr av TS når du insisterer på å mase om leiligheter. Det er etter min mening svært uhøflig å påpeke for TS at du mener hun er uklar ved å bevisst velge å feiltolke det hun skriver som et "det KUNNE være leilighet hun mener om man virkelig tøyer på det som er skrevet".
Slutt å tulle.
Anta at det er en vannledning, men du fortsetter å mase om ditt innbruddssikring og at det kommer til å feste ekstra godt, da blir jo du ansvarlig for vannskaden som oppstår hvis de velger å bore gjennom platen. Det innser du, ikke sant?
Så nei, jeg er ikke hårsår, men jeg vil ikke at TS gjør feil, da det faktisk er mer sannsynlig at det er strøm, vann eller avløp og IKKE innbruddssikring. Det kan kanskje være baksiden på elskapet?
Jeg har ikke mast på TS, men laget et innlegg som svar på ett av dine innlegg: Hvis jeg har mast, så er det på deg som åpenbart virker å ha en dårlig dag. Så dine påstander om at jeg maser om at det går å feste ekstra godt, forstår jeg ikke engang hvor du får fra? Det er nok du som burde lese og holde styr på hvem som skriver hva i tråden!!!!
Da jeg skrev mitt innlegg, hadde jeg ingen anelse om hva slags hus det var, og uansett om det var en villa eller et helt slott, så finnes det mange slike som er brukt både som bolig og for f.eks. virksomhet der man har spesielle krav til innbruddssikring, så det er ikke rart i det hele tatt om det skulle finnes en plate der. Å f.eks. sette inn en dør med forsterket innbruddssikring som er vanlig i dag og ikke ha omkringliggende vegger i samme klasse er jo helt meningsløst.
Og å tro at det er strøm eller avløp kan man nok gå ut fra at det ikke er, siden disse for det meste er av plast og ikke metall. Og vannledningsrør som er så grove at de dekker hele det bombardementet med boreforsøk høres vel litt vel fantastisk ut.
Og at metallen ligger akkurat 15 mm innenfor ytterveggen i alle hullene innebærer at det er akkurat på innsiden av gipsen, og at alle dine opplistede rør og kabler skulle ligge akkurat dikt an mot gipsen i alle hullene lærer jo et barn å forstå at de ikke gjør.
Så slutt å tulle og hold deg heller til emnet!
Sist redigert:
det va plåt bak alle utenom ett hull! om det var innbruddssikring burde det vell va heldekkende?Matti_75 skrev:
kan det va en bærende stålbjelke i veggen?
Jeg har vært med om det der, veggen bestod av flere sjikt, plåt-fiber-gips, totalt 20mm. Spurte på Hornbach i Malmö der sa de at det var satt en renoveringsskive på den opprinnelige veggen og at det var ganske vanlig i leilighet som dette gjaldt.
Årsaken husker jeg ikke. Og det var en innervegg, midt i leiligheten.
Men jeg synes det er merkelig at ikke hele veggen din er plåtad.
http://www.europrofil.se/index.php?page=inbrottsskydd
I denne situasjonen hadde det vært bra med en konstruksjonstegning. Om ikke du har, kanskje en nabo har, eller bygningskontoret, spør.
Eller spør i et byggemarked om de vet noe om konstruksjonen.
Årsaken husker jeg ikke. Og det var en innervegg, midt i leiligheten.
Men jeg synes det er merkelig at ikke hele veggen din er plåtad.
http://www.europrofil.se/index.php?page=inbrottsskydd
I denne situasjonen hadde det vært bra med en konstruksjonstegning. Om ikke du har, kanskje en nabo har, eller bygningskontoret, spør.
Eller spør i et byggemarked om de vet noe om konstruksjonen.
Jeg satt en plate mellom 2 spikerslag pga at det gikk en masse vannrør bak, var iof i en leilighet
Du har ingenting på andre siden av veggen, på utsiden altså?
Er det overetasje? Hva finnes ovenfor gangen i så fall?
Hvor gammelt er huset?
Synes det virker langsøkt å sette plate spikerslag til installasjonslaget, men det er kanskje vanlig?
Du har ingenting på andre siden av veggen, på utsiden altså?
Er det overetasje? Hva finnes ovenfor gangen i så fall?
Hvor gammelt er huset?
Synes det virker langsøkt å sette plate spikerslag til installasjonslaget, men det er kanskje vanlig?
Huset er fra 1990. På den andre siden av veggen er det ikke annet enn trefasade.
Dette er første etasje. Over har vi baderom, men avløpsstammen og vannrørene så vidt jeg vet går ved vår trapp. Ganske tydelig hvor den er.
Det er ulogisk for meg at det skulle være vannrør, men som sagt jeg vet ikke. Akkurat ved siden av hullene har vi jo et vannbåret element, men de
rørene går ned i veggen, så har vanskelig for å se at det skulle være dem også.
Dette er første etasje. Over har vi baderom, men avløpsstammen og vannrørene så vidt jeg vet går ved vår trapp. Ganske tydelig hvor den er.
Det er ulogisk for meg at det skulle være vannrør, men som sagt jeg vet ikke. Akkurat ved siden av hullene har vi jo et vannbåret element, men de
rørene går ned i veggen, så har vanskelig for å se at det skulle være dem også.
Fra 90-tallet var de husene jeg skrev om også. Trist jeg ikke husker hva han sa om veggen, om det var brannvegg eller hva. Jeg tror det er ok å bore gjennom platen om boret bare går så dypt som gjennom, det er vel ganske usannsynlig at el/vann ledninger ligger så nært. Men det er hva jeg tror, jeg trodde ikke det fantes platevegger heller. Føler som at noen andre som bor i rekken må vite noe om veggene.
Hei, de fleste vi har snakket med tror at vi burde kunne bore gjennom metallen.
Finner ingen konstruksjonstegning noe sted dessverre.
Men jeg bekymrer meg bare for at det skulle være noe som blir ødelagt vesentlig.
En regelsøker hjelper jo ikke uansett siden den ikke forteller hva som faktisk er der. Mer enn metall, noe jeg allerede har oppdaget. Åpenbart.
Finner ingen konstruksjonstegning noe sted dessverre.
Men jeg bekymrer meg bare for at det skulle være noe som blir ødelagt vesentlig.
En regelsøker hjelper jo ikke uansett siden den ikke forteller hva som faktisk er der. Mer enn metall, noe jeg allerede har oppdaget. Åpenbart.
Nysgjerrig: du hadde nok helt rett.
Etter mye om og men boret jeg i dag igjennom metallet med en 2 mm bor. Det var ganske lett å komme igjennom. Men nå kjenner man klart og tydelig at det trekker fra hullet, så jeg går ut fra at vi har kommet over ventilasjonen.
Om jeg har forstått mine snekker-venner riktig, bør det ikke være noe problem så lenge det kommer til å sitte en skrue der som tetter?
Etter mye om og men boret jeg i dag igjennom metallet med en 2 mm bor. Det var ganske lett å komme igjennom. Men nå kjenner man klart og tydelig at det trekker fra hullet, så jeg går ut fra at vi har kommet over ventilasjonen.
Om jeg har forstått mine snekker-venner riktig, bør det ikke være noe problem så lenge det kommer til å sitte en skrue der som tetter?