Medlem
· östergötland
· 8 innlegg
Hei!
Jeg har saget til en MDF-plate som er 2400 * 920 (19mm tykk) som jeg har plassert på 2 stk. bukker fra IKEA.

Jeg må nå få hele konstruksjonen mer stabil. Jeg har montert en støtte list inn mot veggen, men den svikter likevel.
Jeg har vurdert å bruke vegglister i stedet for bukker, men finner ingenting som er så dypt.
Ps. Jeg har 0 erfaring med å bygge med MDF og for øvrig ingen erfaring i det hele tatt når det gjelder å bygge møbler.
Jeg har saget til en MDF-plate som er 2400 * 920 (19mm tykk) som jeg har plassert på 2 stk. bukker fra IKEA.

Jeg må nå få hele konstruksjonen mer stabil. Jeg har montert en støtte list inn mot veggen, men den svikter likevel.
Jeg har vurdert å bruke vegglister i stedet for bukker, men finner ingenting som er så dypt.
Ps. Jeg har 0 erfaring med å bygge med MDF og for øvrig ingen erfaring i det hele tatt når det gjelder å bygge møbler.
Medlem
· östergötland
· 8 innlegg
mmm tenkte det, men da får jeg jo den i knærne når jeg sitter her.
Kan jo for så vidt heve bordet litt. i dag er det 72 opp til bordkanten.
Kan jo for så vidt heve bordet litt. i dag er det 72 opp til bordkanten.
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
72 centimeter er en passelig høyde for et skrivebord eller spisebord.
Det er nok faktisk "standard".
Men har du plass til en forsterkende "regel" langs bordkanten?
Kan anbefale glespanel 28x70 mm, plassert på høykant naturligvis.
Men hvis du synes det blir for lite plass til knærne dine, kan du velge 45x45 mm regel i stedet.
Det er nok faktisk "standard".
Men har du plass til en forsterkende "regel" langs bordkanten?
Kan anbefale glespanel 28x70 mm, plassert på høykant naturligvis.
Men hvis du synes det blir for lite plass til knærne dine, kan du velge 45x45 mm regel i stedet.
Medlem
· Blekinge
· 11 701 innlegg
Du kan flytte bukkene litt innover.
Du kan skru en ELFA veggskena (de har en U-profil) mot forsiden og baksiden.
Du kan skru en ELFA veggskena (de har en U-profil) mot forsiden og baksiden.
Medlem
· östergötland
· 8 innlegg

Hva tror dere blir dette bra tror dere?
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 innlegg
Hvorfor ikke sette regelen i veggen på bordplaten i stedet? Kan jo sitte innenfor hullene,
Klikk her for å svare