Hei!

Jeg har saget til en MDF-plate som er 2400 * 920 (19mm tykk) som jeg har plassert på 2 stk. bukker fra IKEA.

MDF-plate på IKEA-pallbukk med dataskjerm, tastatur og mus. Vinduskarm med verktøy i bakgrunnen.

Jeg må nå få hele konstruksjonen mer stabil. Jeg har montert en støtte list inn mot veggen, men den svikter likevel.

Jeg har vurdert å bruke vegglister i stedet for bukker, men finner ingenting som er så dypt.

Ps. Jeg har 0 erfaring med å bygge med MDF og for øvrig ingen erfaring i det hele tatt når det gjelder å bygge møbler.

Åsa Lund
Fest en regel langs med langsiden, under, både foran og bak så blir platen stabil
Skru eller lim

mmm tenkte det, men da får jeg jo den i knærne når jeg sitter her.
Kan jo for så vidt heve bordet litt. i dag er det 72 opp til bordkanten.

72 centimeter er en passelig høyde for et skrivebord eller spisebord.
Det er nok faktisk "standard".

Men har du plass til en forsterkende "regel" langs bordkanten?
Kan anbefale glespanel 28x70 mm, plassert på høykant naturligvis.
Men hvis du synes det blir for lite plass til knærne dine, kan du velge 45x45 mm regel i stedet.

Du kan flytte bukkene litt innover.
Du kan skru en ELFA veggskena (de har en U-profil) mot forsiden og baksiden.

En sponplate med utklipp og trelist ramme, liggende på gulvet. Byggeprosjekt pågår med verktøy og materialer i bakgrunnen.

Rom med hvit vegg, oppvarmingsradiator og treverk montert horisontalt over radiatoren. To svarte bukkestativer står ved siden av.

Hva tror dere blir dette bra tror dere?

• Liker
JKrister
  • Laddar…
TorbjörnDahlgren skrev:
...
Hva tror dere blir dette bra tror dere ?
Det blir kjempebra :thumbup:

Forresten, hva skal du ha all bordflaten til? Legge kabal?

Hvorfor ikke sette regelen i veggen på bordplaten i stedet? Kan jo sitte innenfor hullene,

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.