Jeg holder på å bygge nytt kjøkken og renovere leiligheten. Etter å ha tatt ned all tapet så finnes det flere større hull og sprekker, spesielt rundt ventilasjonen som jeg trenger å fylle i. Hva skal jeg bruke for materiale? bifogar en bild
Det kommer jo litt an på hva du skal gjøre, tapetsere eller?
Hvis jeg tolker bildet riktig, så er det gipsplater som det har løsnet biter fra.
I så fall kan du plukke bort alle løse biter og sparkle igjen med veggsparkel. Bruk glassfiberremser til å armere med.
Hvis du også skal tapetsere, så anbefaler jeg deg "easycover" som er en slags glassfiberarmert "fortapet" som er hard og gir et meget jevnt underlag. Du må kanskje gå til en fargehandel for å finne personal som vet hva det er.
Jeg bruker alltid "gipsbruk" for raske reparasjoner der større hull må fikses før sparkling eller lignende. Også utmerket for å pusse mindre flater med.
Synes det ser ut som lettbetong. Et gips- eller sementbundet veggsparkel er hva jeg ville brukt. Deretter finsparkling med vanlig sandsparkel hvis det skal males eller tapetseres. Eventuelt kan det være lurt å armere med en form for vev, som BAS foreslår.
hadde lignende problem i min gang. snakket med en gammel betongarbeider på jobben og fikk en sekk med reparasjonsmasse. og kan bare si at her jevnes så lett å jobbe med og klistrer som kanonpå alt
Blir ikke helt klok på hva jeg skal kjøpe. Vil dra til k-rauta og gå inn og handle en sekk/bøtte med noe så jeg kan fikse sprekker med, er det noen som har et navn på hva jeg skal be om?
Finja 360, Ardex 828, Casco Husfix, Maxit Veggsparkel Rask Fin 0-50, Maxit Veggsparkel 0-100 for eksempel. Det finnes to hundre til, men jeg orker ikke skrive dem..
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.