1.623 lest ·
4 svar
2k lest
4 svar
Stor glipe mellom faset flis og benkeplate
Jeg har flislagt over benkeplatene på kjøkkenet med en klassisk hvit flis med fasade kanter. Problemet er at jeg har etterlatt en etter min mening litt for stor glippe mot benkeplaten, omtrent nesten 1 cm... Når jeg nå skal legge mykfug mot benkeplaten (og et innerhjørne) innser jeg at det kommer til å se ganske stygt ut med en så bred fug... er vel ikke mye å gjøre antar jeg, med mindre det finnes en list eller noe annet å sette i stedet for mykfug...
Også innerhjørnet ble litt slurvete gjort og vil kreve en bred mykfug for å bli pen...
Langskudd å spørre, men man vet aldri
Også innerhjørnet ble litt slurvete gjort og vil kreve en bred mykfug for å bli pen...
Langskudd å spørre, men man vet aldri
Når vi renoverte kjøkkenet i vår forrige leilighet for noen år siden så kjøpte vi en slags list med gummikant som ble festet med hjelp av beslag som ble skrudd i veggen og så trykket man listen på plass. Svigerforeldrene kjøpte den i Danmark så har dessverre ingen lenke, skal se om jeg finner.
Det blir jo selvfølgelig penere med en vanlig fugemasse men i dette tilfellet kan det kanskje være et alternativ.
Det blir jo selvfølgelig penere med en vanlig fugemasse men i dette tilfellet kan det kanskje være et alternativ.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Behöver jag göra något åt detta? Träfasad med stor glipa.
Fasad -
Stenplattor, stort mellanrum och olika färg
Trädgård allmänt -
Hur täta horisontell glipa mellan plankor på vägg
Fasad -
Hvor stor glippe mellom gipsplater i en kant?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Stor glipa mellan golvspån och vägg
Golv