Holder på å støpe en plate for garasje i en carport (uisolert). Selv om vi bor i Skåne så er det kaldt akkurat nå. Og jeg vil ikke at prosjektet skal stoppe opp. Jeg har dekket hele carporten med presenning på vegger og "tak" med presenning. Så akkurat nå er det kun 60 cm høyt og en dieselvarmekanon gjør at det holder 7-10 grader selv om det er -6 ute.

Har kjøpt 10 mm vintermatter som jeg vil legge etter støping i 2-3 lag så totalt 20-30 mm avhengig av når rullen tar slutt.

Jeg vil sørge for at formen får bra med varme 30-40 timer før støping. Og etter støping er målet mitt å ha rundt 5 grader i "teltet" de første døgnene. Platen skal bli 10 cm.

Nå til spørsmålet. Har hørt at man skal legge plast over platen også. Ifølge AI så skal man legge vintermattene først og deretter plasten. Men jeg synes det høres rart ut? Hva sier dere?

Legger ved bilde av hvordan det ser ut.

• Inne i en presenningdekket carport vises et byggprosjekt under konstruksjon med metallgitter for en betongplate i svakt opplyst miljø.
N
Hva da, fyrer du med dieselkanon flere dager i forveien?
Vet ikke om du har støpt.
Men plast legger man for at fuktigheten ikke skal forsvinne.
Trengs ikke i ditt tilfelle.
Vet om mange balkonger som har blitt støpt når det er 2-3 minus uten problem, betongen varmer.
Ville si at det holder med nullen eller et par plussgrader ved støping, og det første døgnet.
Deretter kan det være minus, herding går bare saktere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.