janwide
Fjerner gamle inngydde støpejernsrør og tenkte å dele noen nyvunne erfaringer.

Vinkelsliper
+ går fort
- søler til og støver som bare det!

Tigersag
+ søler ikke like mye. God presisjon og pent snitt
- tar betydelig lengre tid og spiser blader

Slegge
+ går fort, støver ikke så mye
- dårlig presisjon, det blir skarpe skår som også har en tendens til å fly av gårde.

I mitt tilfelle når rørene skulle bort så fort som mulig og det ikke trengtes finjustering vant sleggen overlegent! På er et par steder brukte jeg vinkelsliperen for å lage et snitt og på den måten svekke rørene for å lette spaltingen.

Bruk hansker, vernebriller og hørselvern.
 
  • Liker
1
  • Laddar…
P
Beskyttelsesbriller bruker vi til sånt, ikke sant? (y)
 
  • Liker
janwide
  • Laddar…
janwide
Handyman 1 skrev:
Vernebriller bruker vi til slikt, eller hva?(y)
Ikke verdt å ta sjansen.
 
  • Liker
1
  • Laddar…
Duger godt med safety squint, nei spøk til side. Å slå ned dem med slegge er praktisk der det går, men vernebriller er å anbefale hvis man ikke har tenkt å bli pirat.

Fikk som praktikant gleden av å rive støpejernsrør med slegge en gang, og det var litt tilfredsstillende på en måte.
 
  • Liker
janwide
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.