19.449 lest ·
19 svar
19k lest
19 svar
Støpe tynn plate av betong
Plaster du formen rett etter støping eller begynner du å vanne neste dag?Ogguls26 skrev:God ettermiddag,
jeg tror jeg skal prøve med en ferdigblandet betong i sekk, jeg støper i solide former som er forankret i et bord, men allikevel så bøyer platen seg ca 1-2 mm så det blir som en utdratt U.
For meg virker det som det blir en krymping i oversiden av støpingen når det brenner sammen selv om jeg vanner!
Hvis noen vet hvorfor, ville det vært interessant å få svar![]()
Hei,
dels er det gøy å lykkes så det blir perfekt og dels for å forstå hvorfor det blir sånn og hvordan man kan parere så det blir riktig.
Plaster inn direkte, vanner om morgenen dag 2, dag 2-3 begynner platen å bli konkav.
1-2 mm mot neste plate som tilslutter blir ikke pen samt underliggende skuffer avslører at platen ikke er rett, noe som ikke blir pent.
dels er det gøy å lykkes så det blir perfekt og dels for å forstå hvorfor det blir sånn og hvordan man kan parere så det blir riktig.
Plaster inn direkte, vanner om morgenen dag 2, dag 2-3 begynner platen å bli konkav.
1-2 mm mot neste plate som tilslutter blir ikke pen samt underliggende skuffer avslører at platen ikke er rett, noe som ikke blir pent.
Klikk her for å svare