God kveld alle.
Holder på og skal begynne å bygge dører til inngangen. Tanken først var at det skulle bli grinder, men det kommer trolig til å bli dør.
Spørsmålet er om døren kommer til å sette seg, og hva jeg kan gjøre for å motvirke det. Noen som har et tips?
Legger ved skisse i 4D :thinking:
Skisse av en dør laget av tre, med vertikale og horisontale planker i en rektangulær ramme. To horisontale støttestenger bryter opp de vertikale plankene.
De stående reglene tenker jeg 45×70
De horisontale 22×70 og de stående 22×45

R
P Pappa1986 skrev:
God kveld alle.
Holder på og skal begynne å bygge dører til inngangen. Tanken først var at det skulle bli grinder men det kommer trolig bli dør.
Spørsmålet er om døren kommer sette seg og hva jeg kan gjøre for å motvirke det. Noen som har et tips?
Legger ved skisse i 4D :thinking:
[bilde]
De stående stenderne tenker jeg 45×70
De horisontale 22×70 og de stående 22×45
Du må ha noe på diagonalen, tenk Z

R RapidSledge skrev:
Du må ha noe på diagonalen, tenk Z
Ok. Holder det med slik jeg har tegnet eller bør diagonalen gå der jeg har satt 2 punkter?
Holder det med en planke som er 22×70?
Håndtegning av en rektangulær port med horisontale og diagonale støttestaver samt vertikale stolper med spisse ender.
Takk for svar :D

R
P Pappa1986 skrev:
Ok. Rekker det med så som jeg har tegnet, eller bør diagonalen gå der jeg satt 2 punkter?
Rekker det med en planke som er 22×70?
[bilde]
P Pappa1986 skrev:
Ok. Rekker det med så som jeg har tegnet, eller bør diagonalen gå der jeg satt 2 punkter?
Rekker det med en planke som er 22×70?
[bilde]
Som du har tegnet

• Hvite skyvedører i tre med svarte håndtak og beslag, montert i en åpen posisjon.
  • Røde tredører med metallhengsler på en hvit vegg, muligens skur- eller garasjedører.
  • Liker
Pappa1986
  • Laddar…
R
I denne posisjonen på stenglene blir det trekk på dem, ikke noe galt noen ganger, men på en grind skal de stå på hengslet nede og holde opp døren mot den øvre. Tenk deg at du snur bildet opp ned.

R rävlyan skrev:
I dette tilfellet på strebeinnene så blir det trekk på dem, ikke noe feil noen ganger, men på en grind skal de stå på hengslet nede og holde opp døren mot den øvre Tenk deg at du snur bildet opp ned
Beklager min dumhet, men hva mener du? Om man tenker seg bildet med de røde dørene, er det så det skal være, eller mener du at diagonalen skal være den andre veien?

Fulkemisten
Strebingen skal begynne ved nedre hengsel. Men egentlig spiller det ingen rolle. Jeg har forsøkt å bygge mine grinder slik at de peker "oppover", de henger ned seg på motsatt side mot hengslene etter en tid.

Sist redigert:
  • Liker
Pappa1986 og 1 annen
  • Laddar…
R
P Pappa1986 skrev:
Unnskyld dumheten min, men hva mener du? Hvis man tenker seg bildet med de røde dørene, er det så det skal være, eller mener du at diagonalen skal være den andre veien?
Som Fulkemisten også sier
Jepp, som de røde dørene, skal avstiveren stå på nedre hengslet

• Liker
Pappa1986
  • Laddar…
R
Så at du har en låve på tomta. Låvedøra burde se ut som de røde dørene.

• Liker
Pappa1986
  • Laddar…
Tusen takk for alle svar. Nå vet jeg hvordan jeg skal bygge :D(y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.