Tenkte eventuelt støpe plate med L-element som skaper forhøyet spolkant. Dette skal kunne gjøres i ett støpemoment står det.

Jeg pleier å ha S4 halvflytbetong. Vil ikke den betongen som helles oppe i spolkanten renne ned og ut i platen hvis man støper alt på en gang?

Noen som har erfaring?

L-element for byggeprosjekter, brukt til å lage forhøyet kant i gulvplater. Vist med beige topp og sort støtte.
 
Det letteste, om du vil ha gjort det i samme slengen, er å gå ned i synkemål samt å la det gå en liten stund mellom støpingen av platen og kanten.
Ofte når man gjør lignende pleier man å løsforme og bruker da såkalte flytebrett, en form formet som en L for å minimere risikoen for at betongen pipler opp der den ikke skal være.
 
  • Liker
Sållentuna_INFP
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.