14.719 lest ·
22 svar
15k lest
22 svar
Støpe plate for luft-/vannvarmepumpe
Gravde vel ut 40-50 cm og fylte på med singel. "Første" plata er 10 cm da det var tenkt en mitsubishi utedel på stativ, men det kunne man ikke levere.
Når det ble ctc (har ikke fått den ennå) så støpte jeg på 10 cm til over marksteinen.
Senteravstand på utedelens ben 610/614 er 1155 jeg tok til et par cm til på hver side. Totale bredden er like bred som utedelen omtrent.
Sagdet inn fall mot avløpet i midten i formen direkte. Fasningen får du med en 3-kantslist i valgfri størrelse.
Du som kanskje bare trenger å støpe 1 gang så holder det med 10 cm betong.
Når det ble ctc (har ikke fått den ennå) så støpte jeg på 10 cm til over marksteinen.
Senteravstand på utedelens ben 610/614 er 1155 jeg tok til et par cm til på hver side. Totale bredden er like bred som utedelen omtrent.
Sagdet inn fall mot avløpet i midten i formen direkte. Fasningen får du med en 3-kantslist i valgfri størrelse.
Du som kanskje bare trenger å støpe 1 gang så holder det med 10 cm betong.
Slik ser det ut her hjemme


Oi, beklager, dette hadde jeg glemt av.T Tompab1 skrev:
Nå er jeg i USA denne uken, så kan ikke sjekke før midten av neste uke. Men målene på ytterdelen er:
Bredde 1245mm
Dybde: 545mm
Og platen er ca 20 cm bredere på hver side, deretter ca 20 cm bredere på baksiden og kanskje 30 cm foran.
Tykkelsen er omtrent som en SJ pall er høy.
Klikk her for å svare
